רישום חברה זרה בישראל – תהליך רישום חברה אונליין

עו"ד רון הדר25 בפברואר, 2020

רישום חברה זרה בישראל - תהליך רישום חברה אונלייןלא פעם חברות שמקורן בחו"ל מעוניינות לעמוד בקשרים עסקיים גם חברות, גופים וגורמים ישראליים. כדי שחברה זרה תהיה מוכרת בישראל ותוכל לפעול בה כדין עליה להירשם כחברת חוץ. המדריך הבא מאגד את כל מה שצריך לדעת לצורך רישום חברה זרה בישראל, בדגש על הרשמה מקוונת, נוחה ויעילה.

מהי חברה זרה?

חוק החברות מתייחס אל חברה זרה כאל 'חברת חוץ', משמע תאגיד שהתאגד מחוץ לישראל (למעט שותפות). החוק קובע שכדי שהחברה תוכל לקיים עסקים בישראל כדין, עליה להירשם אצל רשם החברות, לצרף מסמכים שונים המעידים על פעילותה וכן להירשם ברשויות המס הישראליות. הבקשה לרישום חברה בע"מ תוגש עד חודש לאחר שמקום העסקים הוקם בישראל.

התחל ברישום חברה

רישום חברה זרה בישראל – לשון החוק

יש לצרף לבקשה לרישום חברה זרה גם את המסמכים הבאים:

  • עותק ותרגום נוטריוני בעברית של מסמכי ההתאגדות של החברה או המסמכים שלפיהם היא פועלת בהתאם למדינה שבה התאגדה. מסמכים אלה צריכים לכלול את תקנון החברה.
  • רשימת הדירקטורים של החברה
  • שם מלא וכתובת של נציג ישראלי שישמש כמי שמקבל בעבור החברה מסמכים משפטיים וכתבי בית – דין
  • העתק של כתב הרשאה שמעניק ייפוי כוח לאדם שמתגורר דרך קבע בישראל ויכול לפעול בשם החברה – יש לצרף מקור או העתק נאמן למקור
  • אישור התאגדות של החברה מתורגם נוטריונית ובצירוף אפוסטיל

אם חל שינוי באחד המסמכים, ברשימת הדירקטורים או בפרטים של הנציגים הישראליים הרלוונטיים, החברה נדרשת להודיע על כך לרשם החברות בתוך ארבעה עשר ימים ממועד השינוי.

רישום חברות חוץ בישראל – הגשה מקוונת

כיום, כחלק מתהליך דיגיטציה רחב במשרד המשפטים, ניתן להגיש בקשה לרישום חברה זרה גם באופן מקוון. יש להיכנס לאתר השירותים והמידע הממשלתי לאזור הנקרא "בקשה לרישום חברה". הרישום דרך האינטרנט נעשה באמצעות עורך דין שמחזיק בכרטיס חכם (שהונפק על ידי גורם מאשר). אלה השלבים בהליך רישום חברה אונליין:

בקשת שם לחברה

  • פתיחת חברה זרה בישראל מצריכה בחירת שם בעברית. בהליך המקוון יש לבחור 3 שמות אפשריים בעברית, ולדרגם לפי סדר עדיפות (מהרצוי ביותר להכי פחות רצוי). זה השם שישמש את החברה ואת הרשויות בעסקי החברה בישראל. 
  • בהנחה שלחברה קיים גם שם לועזי, יש להזין גם אותו במקום המיועד לכך. 
  • כדי להימנע מבחירת שם שכבר קיים כשם של חברה רשומה בישראל, ניתן לבדוק האם השם כבר 'תפוס' באמצעות מנוע החיפוש של אתר רשות התאגידים, שבו מופיעים שמות כל החברות הקיימות בישראל.

הזנת כתובת החברה

כדי שחברה תוכל להירשם בישראל, עליה לפעול בחלל פיזי רשום, שאליו ניתן להפנות הודעות, מכתבים ומסמכים בעת הצורך. כחלק מתהליך הרישום יש להזין את הכתובת המלאה והמדויקת.

פרטי החברה

תחת חלק זה יש למלא פרטים אודות מאפייניה הבסיסיים של החברה:

    • האם מדובר בחברה בערבון מוגבל? 
    • מהן מטרות החברה? אמנם קיימת האפשרות למלא חלק זה באמצעות טקסט חופשי, אבל נהוג לבחור את אחת מהאופציות הקבועות והכלליות המוצעות באתר: 
      1. לעסוק בכל עיסוק חוקי
      2. לעסוק בכל עיסוק חוקי למעט בסוגי עסקים שפורטו בתקנון
      3. לעסוק בסוגי עסקים שפורטו בתקנון
      4. מטרות ציבוריות בלבד
  • הרכב ההון של החברה 
  • עדכון שמות בעלי המניות בחברה. אם בעל מניות בחברה הוא אזרח ישראלי, יש להוסיף את מספר תעודת הזהות שלו ואת כתובתו. אם בעל מניות בחברה הוא אזרח זר, יש לצרף את מספר הדרכון שלו ומדינת המוצא שלו מאומת על ידי נוטריון.
  • הקצאת מניות – בכמה מניות מחזיק כל אחד מבעלי המניות ומה סוג האחזקה.
  • דירקטורים בחברה 
  • בעלי תפקידים בחברה 

התחל ברישום חברה

צירוף מסמכים וטפסים לרישום חברה

מסמכים שיש לצרף לבקשה:

  1. תקנון החברה – העתק התקנון וכן תרגום נוטריוני לעברית
  2. תעודת ההתאגדות של החברה – מתורגמת גם היא לעברית
  3. הצהרת בעלי המניות הראשונים (שהיו בעלי מניות בעת הקמת חברה)
  4. הצהרת דירקטורים ראשונים 
  5. מסמכים רלוונטיים נוספים אם יש

פרטים ליצירת קשר

יש להקפיד ולכתוב את פרטיו המדויקים של בעל הכריס החכם שבאמצעותו הבקשה ממולאת. 

תשלום אגרה

את תשלום האגרה בעד רישום החברה ניתן לעשות באופן מקוון כחלק מהליך הבקשה (באמצעות כרטיס אשראי). משלם האגרה יהיה עורך הדין מגיש הבקשה או לחלופין בעל מניות או דירקטור בחברה.

סוף התהליך ואישור הבקשה או סירובה

עם תום תהליך מילוי הבקשה, הטופס המקוון המלא יועבר לרשם החברות. אם הבקשה אושרה, האישור יישלח במייל בתוספת תעודת ההתאגדות הישראלית של החברה. 

אם הבקשה לא אושרה, יישלח במייל הסבר שמפרט מדוע הבקשה סורבה. פגמים בהליך הרישום כמו מידע חסר, בחירת שם שגויה או מסמכים לקויים עשויים להוות סיבה לדחיית הבקשה. אך אל דאגה, גם אם הבקשה סורבה אין מדובר במצב בלתי הפיך. ניתן לעבור פעם נוספת על הנתונים שהוזנו ולוודא את נכונותם. 

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות 2021

    עדכון אחרון: ינואר 2021 במסגרת פעילותה של חברה בע"מ, קמות עליה מספר חובות שעליה לעמוד בהן: הגשת דו"חות רבעוניים ושנתיים לרשויות המס, תשלום אגרה שנתית לרשם החברות וגם הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות. דיווח שנתי לחברה ברשם החברות היא פעולה שיש לבצע בה החברה מעדכנת פרטים לגביה - חלוקת המניות ומי הם המחזיקים בהן (מי הם בעלי המניות של החברה), עדכון לגבי זהות הדירקטורים...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר06 בינואר, 2021

    מה הוא טופס 856? כל מה שצריך לדעת

    טופס שמרכז את התשלומים והניכויים שעסק משלם ומנכה לספקים ונותני שירותים. זהו טופס שנתי, שרשות המיסים אמורה לקבל במועדים קבועים לאחר תום השנה. הטופס אמור להוות מסמך מסכם ומרכז של טופסי הדיווח החודשיים על תשלומים וניכויים, שנקראים טופס 102.  מי נדרש להגיש דוח 856? כל מי שמשלם תשלומים שמחייבים ניכוי מס במקור על ידו, גם אם המשלם עצמו זכאי לפטור מניכוי מס במקור. נזכיר...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר27 בדצמבר, 2020
    Skip to content