10 טיפים לעבודה מהבית בתור עצמאי

עו"ד רון הדר17 במרץ, 2020

טיפים לעבודה מהבית בתור עצמאיעצמאים רבים מנהלים את העסק שלהם מהבית – מי מטעמי נוחות, מי מטעמי משפחה או בגלל כל סיבה אחרת כמו לדוגמא משבר הקורונה בישראל. למען האמת, לעבודה מהבית יש לא מעט יתרונות: מחקרים מצביעים על כך שפרודוקטיביות של עובדים שמנהלים יום עבודה מהבית עולה לעומת אלה שעובדים במשרד.

עם זאת, העבודה מהבית מזמנת גם לא מעט קשיים ופיתויים: רעשי רקע, הרצון לשלב בין מטלות הבית למשימות העבודה ואפילו הפיתוי לקפוץ לשנת צהרים מפנקת בחדר השינה הסמוך לשולחן העבודה.

ריכזנו עבורכם 10 טיפים לעבודה מהבית שכדאי להכיר (וליישם!) בתור עצמאיים בצל הקורונה

1. הפרדה בין עבודה לחיים פרטיים

הטיפ הזה אמנם נשמע טריוויאלי על הנייר, אבל תיווכחו לגלות שלא קל ליישם אותו בחיים האמיתיים. עם פתיחת עוסק מורשה או חברה נולד גם עסק חדש, ולכם כדאי לערוך תיאום ציפיות עם בני הבית האחרים וגם עם עצמכם. רצוי להפריד כמה שניתן בני העולמות, כדי לא לפגוע בתפוקה וביעילות העבודה, למרות שהיא לא מתנהלת ממשרד, מפעל או אולם כנסים.

2. צרו תכנית עסקית מסודרת והגדירו יעדים

לבעלי עסק רבים יש נטייה שלא לקבוע לעצמם תכנית עסקית, אלא מטרת על מופשטת (כמו להרוויח כמה שיותר, ליצור כמה שיותר קשרים עסקיים). למרות שהבית אולי לא משרה אווירה רגילה של מקום עבודה ולא כוללת בוס ויעדים לוחצים – קבעו לעצמכם תכנית מדורגת והחליטו לאן אתם רוצים להגיע: מהם יעדי המכירות שלכם לחודש מסוים? כיצד תפתחו את העסק ברבעון הקרוב? מהם אפיקי ההתקדמות? האם תרצו לשכור עובד נוסף?

התחל בפתיחת עוסק מורשה

3. היו בקשר עם רואה החשבון שלכם

ניהול חברה, עוסק מורשה ואפילו עוסק פטור דורשים לא מעט ניירת, מסמכים, דיווחים וקשר עם רשויות המס. היו בקשר רציף עם רואה החשבון שלכם, התייעצו איתו לגבי פעולות שאתם נוקטים, לגבי מסמכים שיש לשמור ופעלו בתיאום איתו כדי לנהל את ספרי העסק במקצועיות. 

באשר לנושא זה חשוב להבהיר מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה: חברה בע"מ היא אישיות נפרדת מבחינה משפטית. כלומר, במצב של חדלות פירעון נושי החברה לא יכולים להיפרע מהנכסים הפרטיים של בעליה. העוסק המורשה לא נהנה מהגנה כזו, ואם העסק נמצא במצוקה כלכלית, העוסק חשוף לחובות. הבדל זה גורם לרואה חשבון לעוסק מורשה להיות משמעותי אפילו יותר.

4. פתיחת חשבון בנק עסקי

פתיחת חשבון בנק עסקי עשויה להיות חשובה גם לעסק שמתנהל מהבית. חשבון בנק עסקי מתאים בעיקר לעסק בעל פעילות ענפה, ומאפשר הפרדה אפקטיבית בין הפעילות הכלכלית הפרטית לזו העסקית-מסחרית. מוזמנים לקרוא עוד במדריך: מתי כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי?

5. צרו 'אווירה משרדית'

הסביבה של אדם משפיעה על התנהגותו ותחושותיו. כדי לייצר יום עבודה רציף ומועיל כדאי לייצר סביבה נוחה לעבודה – שולחן עם מחשב וכל כלי אלקטרוני או מכשיר שתזדקקו לו. דאגו למקום שקט (ולא לחדר המשחקים של הילד), והקיפו את עצמכם בענייני עבודה. עובדים מנוסים שכבר עבדו כמה ימים מהבית בחייהם ממליצים אף להתלבש לעבודה גם בבית – אולי לא חייבים להתהדר בעניבה או לנעול נעלי עקב, אבל ללא ספק רצוי להיפרד מהפיג'מה ולהתחיל את יום העבודה רעננים.

6. נצלו אפליקציות חינמיות להגברת אפקטיביות 

בעולם הטכנולוגי של ימינו, לעבודה מהבית לא צריכה להיות השפעה על אופי העבודה. כיום לא חייבים לצאת לפגישות פיזיות שדורשות זמן והוצאת כסף, אלא ניתן להשתמש בתוכנות חינמיות שיודעות לספק את האפשרות לערוך פגישות וירטואליות באופן נוח. נסו תוכנות כמו Zoom ואפילו סקייפ שכולנו מכירים והפכו את יום העבודה שלכם ליעיל יותר.

7. השקיעו בנטוורקינג

עובדים עצמאיים רבים שעובדים מהבית לא משקיעים מספיק ביצירת קשרי עבודה והיכרות עם קולגות, מנהלים או אנשי מקצוע שיכולים לקדם אותם. למרות שעיקר העבודה לא נעשית במשרד, אפשר וחשוב להשקיע בנטוורקינג: לקחת חלק בדיונים בקבוצות פייסבוק שתואמות את המקצוע שלכם, השתתפות במיט-אפים ותכנים מקצועיים, תחזוקת עמוד לינקדאין פעיל ועוד.

8. לא לשכוח את ההפסקות

איך לעבודה מהבית יש השפעה על סדר היום שלנו? כדי להקנות ליום שלכם מסגרת עבודה נכונה, רצוי לעבוד בשעות מוגדרות (ממש להחליט מראש ממתי עד מתי תעבדו היום) וגם, לא פחות חשוב, לזכור לצאת להפסקות. ביום עבודה 'רגיל' כשכירים אנחנו מדברים על הקולגות, יוצאים לאכול ארוחת צהריים או סתם קמים מהכיסא ומחלצים עצמות. רבים נוטים שלא לעשות זאת כשהם בבית, אולי משום שבבית יש פחות אינטראקציה עם הזולת. למרות זאת, חשוב לזכור לתת לעצמכם הפסקות לאורך היום, שגם ישפרו את התפוקה.

9. חשיבות הדואר האלקטרוני

בעבור העובד העצמאי האימייל הוא דרך התקשורת המרכזית עם לקוחות וספקים. וודאו כי המיילים שאתם כותבים ברורים ומכבדים, רצוי להוסיף חתימה למייל עם שם ולוגו של העסק.

10. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים 

יש דברים קטנים שיכולים להפוך את היומיום לנעים ומועיל בהרבה: כך למשל לקנות את כיסא העבודה הנכון שלא יפגע בגב, לשחק עם בהירות מסך המחשב (בהירות גבוהה מי לאורך יום שלם פוגעת בעיניים וגם גורמת לעייפות) ועוד ניואנסים שכל אחד מאיתנו מזהה בעצמו וחשוב לשים לב אליהם תוך כדי העבודה.

אל תפספסו עדכונים והטבות

אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
הירשמו כעת

פוסטים דומים

מהו חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החדש?

הרפורמה של חוק חדלות פירעון בשנת 2019 נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. חוק זה הסדיר את הליך פשיטת רגל לחייבים יחידים ולחברות, ואף הקנה להליך זה את שמו החדש: הליך חדלות פירעון. החוק חולל רפורמה של ממש: מהפכת חדלות פירעון ושיקום כלכלי הביאה לכך שהליכי פשיטת הרגל הפכו יעילים ומהירים יותר, הושם דגש על שיקומו של החייב אולם במקביל גם על הצרכים...

המשך לקרוא
עו"ד רון הדר28 במאי, 2020

סניפי לשכת ההוצאה לפועל בישראל

מהי הוצאה לפועל? ההוצאה לפועל היא גוף מדינתי שתפקידו לממש פסקי דין שניתנו לטובתו של אדם או גוף וכן לממש מסמכים המקנים זכות כלכלית כלשהי. הצדדים בהליך בהוצאה לפועל נקראים זוכה (שהוא זה שפותח תיק בהוצאה לפועל) וחייב. פתיחת תיק הוצאה לפועל כדי לפתוח תיק בהוצאה לפועל כנגד חייב, יש לגשת לאחד מסניפי ההוצאה לפועל. קיימים כמה סוגי תיקים שניתן לפתוח: תיק פסק דין...

המשך לקרוא
עו"ד רון הדר22 במאי, 2020
דילוג לתוכן