פתיחת חברה בשנת 2022 – מה צריך לדעת?

עו"ד רון הדר06 בדצמבר, 2020

אגרת רישום חברה 2021

במאמר הבא נסקור את הדברים החשובים והטיפים שכל מי שחושב לפתוח חברה ב-2022 צריך להכיר.

 

1. איך ניתן לחסוך בתשלום אגרה קלנדרית של 1,400 ש"ח?
2. איך אפשר לייצר קדימות בטיפול הבקשה מול רשם החברות לאור העומסים הצפויים בתחילת שנה?
3. איך למזער את ההוצאות המשפטיות והחשבונאיות הנדרשות בהקמת חברה?
4. מה היתרונות בהקמת חברה בע"מ?
5. איך להיתקל במינימום בירוקרטיה ובמקסימום יעילות כדי לחסוך זמן וכאב ראש מיותרים?

 

חברה בע"מ היא דרך אחת מיני רבות להסדרת פעילותם העסקית של בעלי עסקים ועצמאיים. מלבד חברה בע"מ ניתן להסדיר פעילות עסקית בדרך של עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות ועוד. רבים מחליטים להסדיר את פעילותם העסקית באמצעות הקמתה של חברה בע"מ מכמה סיבות, בניהן:

 

  1. חברה בע"מ מהווה יישות משפטית נפרדת –  כאשר עצמאי מחליט להסדיר את פעילותו העסקית באמצעות חברה בע"מ הוא בעצם הופך עצמו לישות משפטית נפרדת מהחברה שלו ופעילותה העסקית. הדבר בא לידי ביטוי שאם במקרה תהיינה תביעות כנגד החברה (או חוסר כושר פרעון וחובות) לא יוכלו לפנות לבעל המניות באופן אישי לתשלום החוב, אלא הנושה יוכל לתבוע את החברה בלבד (ישנם מקרים חריגים של עבירות פליליות בהן ניתן לבצע הרמת מסך וכן לרדת לנכסיו של בעל המניות).
  2. שיקולי מס – כאשר אדם עצמאי פועל במסגרת עוסק מורשה או עוסק פטור, ישנן מדרגות מס שעליו לשלם בכפוף ובהתאם לגובה ההכנסות והרווחים שלו. ישנם סכומים שאם העוסק המורשה מגיע אליהם, כבר לא שווה לו להמשיך ולפעול בתור עוסק מורשה שכן מדרגות המס גבוהות משמעותית מתשלום מס חברות אשר חל במידה והפעילות העסקית מתקיימת במסגרת של חברה בע"מ. מיסוי על עצמאי יכול להגיע עד 50% בעוד מס החברות ב-2019 צפוי להיות 23% בלבד.
  3. מוניטין – במידה ולחברה צפויים עסקאות עם חברות גדולות בארץ או בחו"ל, להציג את עצמכם בתור חברה בע"מ ולא בתור אנשים פרטיים יעניק יתרון משמעותי. בנוסף ישנם תהליכי גיוס הון לחברה ותאגידים כאלה ואחרים שיחייבו אתכם בהקמת חברה בע"מ על מנת לעבוד איתם.

התחל ברישום חברה

במדינת ישראל נפתחות בשנה עשרות אלפי חברות. הגוף האחראי על רישום ופיקוח על תחום החברות והתאגידים הוא רשם החברות, יחידה במשרד המשפטים. כאשר אדם מעוניין להקים חברה, תחילה עליו לרשום את החברה ולהסדיר את פעילותה ופרטיה מול רשם החברות.

השלבים לצורך הקמת חברה מא' עד ת':

שלב א' – רישום החברה ברשם החברות:

בשלב הראשון יהיה עליכם לבחור 3 חלופות לשם החברה שלכם (שכן אנחנו לא יודעים בוודאות איזה שם יתקבל ברשם החברות ומעוניינים למנוע סירוב רישום בגלל שם תפוס). כמו כן, עליכם למסור את כתובת החברה. לאחר מכן, עליכם לקבוע מי הם בעלי המניות ומה אחוז האחזקה שלהם בחברה. עליכם אף לקבוע מי הם הדירקטורים של החברה – חשוב לציין, דירקטור אינו חייב להיות בעל מניות ובעל מניות לא חייב להיות דירקטור.

מסמכי החברה כוללים תקנון והצהרות בעלי מניות ודירקטורים (בצירוף חתימת עורך דין). יש לשלוח את בקשת הרישום לרשם החברות וכמובן ניתן לעשות זאת אונליין בצורה המהירה ביותר בישראל באמצעות הפלטפורמה של Ettorney.

שלב ב' – פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה בע"מ

לאחר שהחברה נרשמה ברשם החברות יהיו לכם תקנון ותעודת התאגדות חתומים ע"י רשם החברות כמו כן יהיה לחברה ח.פ (מספר חברה). על מנת לפתוח חשבון בנק לחברה בע"מ עליכם לקבל מהבנק את הטפסים וההוראות לצורך פתיחת חשבון (לכל בנק מסמכים והוראות שונות לעו"ד). במסגרת המסמכים שנדרש מכם להעביר לבנק – תקנון ותעודת התאגדות חתומים נאמן למקור, פרוטוקול לפתיחת חשבון בנק, פרוטוקול מורשי חתימה, פרוטוקול לקבלת כרטיס אשראי ועוד.

חשוב לציין – לצורך פתיחת חשבון בנק לחברה נדרשת חתימה של עורך דין על המסמכים. כמו כן, כאשר את ניגשים לבנק עם כל המסמכים והטפסים חתומים אתם נדרשים להביא עמכם חותמת של החברה שעליה מוטבע שם החברה בעברית (אפשר להוסיף גם באנגלית) והח.פ (מספר החברה).

שלב ג' – פתיחת תיקים ברשויות

השלב האחרון לצורך הקמתה של חברה בע"מ הוא הליך פתיחת תיקים ברשויות. כשמדברים על פתיחת תיקים ברשויות מתכוונים למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. לאחר שהחברה נרשמה ברשם החברות ונפתח לה חשבון בנק, עליכם לגשת למשרדי הרשויות ולבקש לפתוח תיקים לחברה שלכם. לצורך פתיחת התיקים ברשויות ניתן להיעזר בשירותיו של רו"ח אשר יעזור לכם ויבצע עבורכם את ההליך הזה תוך שאתם חוסכים בזמן וטיפול בבירוקרטיה, ומשאירים לעצמכם זמן לטיפול וקידום העסק שלכם. ההליך יכול להתבצע לגמרי אונליין ותוך פחות מ-48 שעות יפתחו לכם התיקים בשלושת הרשויות: מע"מ/מס הכנסה/ביטוח לאומי.

התחל ברישום חברה

פישוט תהליך הקמת החברה תוך חיסכון בזמן ובכסף

ניתן לבצע את תהליך הקמת החברה בע"מ כמעט לגמרי בשלט רחוק. Ettorney הינה הפלטפורמה הראשונה והמובילה בישראל לרישום חברות אונליין בה בוחרים אלפי לקוחות מידי שנה במקום בעו"ד מסורתי. אנחנו מובילים את מהפכת רישום חברה אונליין מ-2015 בעקבותיה ירדו העלויות בשוק משמעותית באלפי ש"ח על פרוצדורות משפטיות לצרכן הקטן (יזמים ובעלי עסקים בתחילת דרכם) וממשיכים לחסוך להם בעלויות ובירוקרטיה מתישה. בקליק על כפתור "התחל ברישום חברה" תוכלו להזין את הפרטים ב-5 דקות ואנחנו עושים עבורכם את הכל – רישום החברה ברשם החברות, ממלאים עבורכם את המסמכים הנדרשים לפתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ, ורו"ח מטעמנו פותח עבורכם את התיקים ברשויות. אפילו חותמת חברה תחכה לכם מוכנה 🙂

לאחר שביצעתם את שלושת השלבים הללו, אפשר לומר "מזל טוב" – יש לכם חברה רשומה בישראל.

טיפים נוספים להליך רישום חברה בע"מ

  • שם חברה – בהליך רישום החברה אונליין תקבלו חיווי האם קיימות חברות עם שמות דומים או זהים  דבר העלול להביא לסירוב לרשום את החברה שלכם (המערכת שלנו מחוברת למאגר רשם החברות).  חשוב לציין, הבדיקה אינה מכסה את כל האפשרויות, אבל יכולה לתת לכם אינדיקציה.

 

  • בחירת סניף בנק לפתיחת חשבון לחברה – בטרם החלטתכם באיזה בנק לפתוח את החשבון תעשו סקר שוק. תבררו מה התנאים שמציעים לכם בכל אחד מהבנקים ותתמקחו על התנאים כמה שיותר! הכוח בידיים שלכם ובבנקים בישראל הכל פתוח למשא ומתן ברמות שלא חשבתם עליהם אפילו. ברגע שהחלטתם באיזה בנק אתם פותחים את החשבון תבקשו מהסניף הספציפי שישלח לכם את המסמכים לצורך פתיחת החשבון – ישנו שוני במסמכים בין סניף לסניף באותו הבנק והמון מסמכים לחתום עליהם…אתם רוצים לגמור עם הכל חלק בפעם אחת. דבר נוסף שחשוב לזכור שעל מנת לפתוח חשבון בנק עליכם להצטייד בחותמת של החברה עליה מופיע שם החברה ומספר ח.פ ולהביא אותה לסניף ביום פתיחת החשבון.

 

  • בחירת רו"ח – חברה בע"מ חייבת להעסיק רו"ח לצורך דיווחים שוטפים לרשויות מע"מ מס הכנסה וביטוח לאומי ודו"ח שנתי ומאזן בסוף השנה. רואה חשבון גם יקל עליכם מבחינת משך תהליך פתיחת התיקים ברשויות, בזבוז הזמן וטיפול בבירוקרטיה. רו"ח תותח גם יעזור בניהול שוטף של העסק מבחינה חשבונאית, תזרים מזומנים, הוצאות מוכרות במס הכנסה ועוד. רואי החשבון שלנו הם גם יועצי מס ומהמובילים בישראל.

התחל ברישום חברה

  • עלות רו"ח – טווח המחירים החודשיים לרו"ח עבור חברה בע"מ נע בין 500 ש"ח לאלפי שקלים בחודש תלוי בנפח ופעילות העסק.

 

  • הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות – מלבד חובות הגשת הדו"חות לרשויות המס, בעלים של חברה בע"מ נדרשים להגיש דו"ח שנתי בכל סוף שנה קלנדרית לרשם החברות. אנו מגישים עבור לקוחותינו את הדו"ח השנתי אונליין כמובן ללא צורל בהגעה וחתימות פיזיות. 

 

  • חיסכון באגרה לרשם החברות – גובה האגרה הוא 2,653 ש"ח (נכון ל2020), אך אם מבצעים את הרישום אונליין כמו אצלנו גובה האגרה יורד ל-2,167 ש"ח (חיסכון משמעותי של כ-500 ש"ח, נכון ל2020). המון אנשים לא שמים לב בתשלום באתר הרשם וסתם כסף נזרק לפח.

 

  • חיסכון מלא באגרה הקלנדרית ובעיכובים מיותרים ברישום החברה לקראת 2020 – האגרה הינה אגרה קלנדרית, כלומר היא תקפה לשנה האזרחית בה היא שולמה. גם אם פתחתם את החברה בדצמבר 2021, ושילמתם אגרה בגובה של 2,167 ש"ח, בשנת 2022 תצטרכו לשלם אגרה נוספת. מסיבה זו, אנשים רבים מעדיפים להמתין עם פתיחת החברה שלהם לתחילת השנה הקלנדרית. יחד עם זאת, קיים חיסרון בהמתנה לפתיחת החברה לתחילת השנה שכן ישנם עומסים כבדים ברשם החברות והליך פתיחת החברה שלכם יתארך משמעותית. מהניסיון רב השנים שלנו ב-Ettorney הגענו לדרך הפעולה עם הנוסחה המושלמת לקראת השנה האזרחית  החדשה:

בשל עומס גדול ברשם החברות בתחילת ינואר הגורם לעיכובים ארוכים בקבלת תעודת התאגדות וח.פ, מומלץ ללקוחות להתחיל את הליך הרישום כבר בדצמבר כולל חתימה על כל המסמכים שיחכו עד ל-1.1.22 ובאותו בוקר ישלחו על ידנו לרשם (על מנת לחסוך 1,400 ש"ח באגרה הקלנדרית). בצורה זו גם תקבלו תעודת התאגדות בין הראשונים בישראל וגם תחסכו באגרה.

בהצלחה לכל היזמים!

עו"ד רון הדר, מייסד ומנכ"ל Ettorney – הפלטפורמה המובילה בישראל לשירותים משפטיים אונליין.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    מסמכים להקמת חברה בע"מ ב2021

    בדרך לאקזיט יש לעבור לא מעט מכשולים. אין ספק כי הקמת חברה מהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבור אנשים שלא חולמים לעבוד כשכירים, אך יש כמה תחנות חשובות בדרך. בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים חברה, אתם בעיצומו של בניית המוצר והתאמה שלו לשוק ועובדים במרץ על בניית התוכנית הפיננסית והגעה לכל ה-milestones. כעת הגעתם לשלב של רישום המיזם שלכם כחוק ברשויות. הפרוצדורה של הקמת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2020

    מדוע חשוב ליווי משפטי לחברות בע"מ

    החשיבות של ליווי משפטי על ידי עורך דין במהלך הפעילות השוטפת של העסק, בעלי חברות עשויים לפנות אל עורך דין לצורך הצגת והתייעצות בסוגיות משפטיות. אילו בעלי החברות היו פונים אל עורך הדין מוקדם יותר לקבלת ייעוץ משפטי שוטף ייתכן והיה ניתן למנוע את הבעיות. במילים אחרות, ייעוץ משפטי לחברות הינו הליך מניעתי באמצעותו ניתן לחדד את הבעיות ולאפשר לבעלי החברה להתקדם. מוטב כי...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בפברואר, 2019
    Skip to content