האם רואה חשבון יכול לבצע פירוק חברה בע"מ?

עו"ד רון הדר25 במרץ, 2020

האם רואה חשבון יכול לבצע פירוק חברהכמו בכל סיטואציה בחיים, גם פעילותה העסקית של חברה עלולה להגיע לסיומה. סיבות לסיום פעילותה העסקית של חברה רבות הן: החלטה עסקית, צבירת חובות, כדאיות כלכלית או סתם כי בעלי המניות בחברה החליטו כי הם לא מעוניינים בה יותר ורוצים לסגור אותה.

פירוק חברה יכול להתבצע בכמה דרכים – פירוק מרצון, פירוק ע"י נושים (אנשים שהחברה חייבת להם כסף – עובדים, ספקים, לקוחות ועוד) או פירוק ע"י בית משפט.

בבלוג זה נתרכז בהליך פירוק חברה מרצון – קרי, בעלי המניות של החברה החליטו מרצונם החופשי לסיים את פעילותה העסקית של החברה ולפרק אותה. הליכי פירוק חברה עליהם אנחנו מדברים הם הליכי פירוק חברות ברשם החברות.

פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון על ידי בעלי המניות שלה מתחלק לשני שלבים – השלב הראשון הצהרת כושר פירעון ופרסום ברשומות בדבר החלטת החברה להתפרק. הצהרת כושר פירעון היא הצהרה עליה חותמים הדירקטורים של החברה בה הם מתחייבים כי במידה וקיימים לחברה חובות, היא יכולה לפרוע אותם תוך 12 חודשים מיום הגשת הבקשה. לאחר מכן, מפרסמים ברשומות את הודעה החברה בדבר הפירוק וזאת על מנת לאפשר לנושים של החברה לדעת על דבר הפירוק במידה ויש לחברה חובות כלפיהם, על מנת שהם יוכלו להיפרע מהם.

לאחר 4 חודשים לערך, מתכנסת אסיפה כללית של החברה, בה מציג מפרק החברה את דו"ח הפירוק – דו"ח זה נועד להציג את מצב הנכסים וההתחייבויות של החברה (לרוב, מוצג דו"ח אפס, כלומר, שלחברה אין חובות או התחייבויות). לאחר מכן, נחתם הדו"ח הסופי על ידי מפרק החברה והוא מוגש לרשם החברות. כמו כן, בשלב זה יש להמציא אישור מרשויות המס (מע"מ/מס הכנסה/ביטוח לאומי) על כך שהתיקים של החברה ברשויות נסגרו וכן יש להמציא אישור על סגירת חשבון בנק של החברה.

לאחר שהדו"ח וכל האישור הנ"ל הומצאו לרשם החברות, החברה תשנה את סטטוס הפעילות שלה לחברה מפורקת, ולאחר מספר חודשים תשנה את הסטטוס שלה לחברה מחוסלת.

התחל בפירוק חברה

האם רואה החשבון שלכם יכול לפרק את החברה עבורכם?

האם ניתן להשתמש בשירותיו של רואה חשבון לפירוק חברה? התשובה לשאלה זו קצרה וקולעת – לא. רואה חשבון אינו יכול לבצע הליכי פירוק מרצון של חברה מול רשם החברות אלא נדרש שההליך יבוצע ע"י עורך דין בלבד.

למה כדאי לפרק חברה?

אנשים רבים תוהים, למה עליהם להתחיל הליכי פירוק חברה לא פעילה במקום להשאיר אותה קיימת במידה ויגיע יום בהם ירצו לחזור לפעילות עסקית באמצעות החברה הזו. ישנן 2 סיבות לכך שמומלץ לסגור חברה לא פעילה – הראשונה היא שעל אף שחברה לא פעילה, אין זה אומר שהיא לא מחוייבת לעמוד בדרישות רשם החברות להגשת דו"ח שנתי ולתשלום אגרה שנתית. רבים חושבים שעצם העובדה שהחברה לא פעילה, החובה לעמוד בדרישות אלו לא חלה עליהם, מה שבפועל לא נכון. גם אם חברה אינה פעילה, היא עדיין מחוייבת להגיש דו"ח שנתי לרשם החברות וכן היא מחוייבת בתשלום אגרה שנתית שאם לא תעשה זאת היא עלולה למצוא את עצמה תחת סטטוס של "חברה מפרה".

במידה ואתם בעלים של חברה שצברה במרוצת השנים חובות תשלום אגרה לרשם החברות ניתן להגיש במסגרת הליך הפירוק, בקשת ביטול חובות של חברה לא פעילה. על מנת להיות זכאים לפטור הנ"ל, עליכם להמציא אישורים מרשויות המס ומהבנקים כי בחברה לא הייתה פעילות באותן השנים לגביהן אתם מבקשים פטור רטרואקטיבי מתשלום אגרה.

כמה עולה פירוק חברה?

הליכי פירוק חברה נעים בין 1000-3000 ש"ח כתלות באיש המקצוע בו אתם בוחרים ומדיניות התמחור שלו. אצלנו ב- Ettorney, אנחנו מציעים מחירים נמוכים משמעותית בכל הקשור להליכי פירוק חברה. עלות השירות של פירוק חברת יחיד (חברה שיש לה בעל מניות אחד ודירקטור אחד) הינה 999 ש"ח + מע"מ ושירות פירוק חברה רבים (יותר מבעל מניות אחד ודירקטור אחד) הינה 1999 ש"ח + מע"מ. המחירים אינם כוללים תשלום אגרה.

ההבדל בין פירוק חברת יחיד לחברת רבים הוא במשך זמן הטיפולים בהליך – פירוק חברת יחיד אורך בין 4-6 חודשים כאשר פירוק חברת רבים נמשך 12 חודשים לערך. 

פירוק חברה אונליין ב2020

אצלנו ב- Ettorney, פיתחנו פלטפורמה לשירותים משפטיים אונליין (הראשונים בישראל!). בין השירותים אותם אנחנו מציעים ללקוחות שלנו, ניתן למצוא גם פירוק חברה אונליין. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר, להזין את פרטיכם האישיים ואת פרטי החברה ולשלם. מפה, אנחנו נבצע עבורכם את כל הליך הפירוק מול רשם החברות כאשר אתם חוסכים כסף וזמן יקר ולא מטפלים בכל הביורקרטיה שבהליך פירוק החברה שלכם.

התחל בפירוק חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    איך לבחור עורך דין לפירוק חברה?

    כאשר עולה נושא של פירוק חברה יש להבין כי מדובר בעולם משפטי מורכב המצריך התנהלות חכמה ונכונה תוך היכרות עם דיני תאגידים חברות בישראל וכן ידע רב בתחום פירוק חברה בע"מ. מהו הליך פירוק חברה פירוק חברה הינו הליך משפטי ובו מכריזים על סיומה של החברה תוך פירוק הקשרים השונים בחברה ובין האנשים העובדים בה ועד רשויות המס. היות וישנם גורמים שונים הנובעים להליך...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר10 ביוני, 2019

    איך לבצע פירוק שותפות עסקית?

    בתחילת דרכו של העסק, אנשים רבים מעוניינים לבצע שותפות עסקית, מתוך גישת "טובים השניים מן האחד". שני שותפים ויותר יכולים להשקיע סכומי כסף גבוהים יותר בפרויקט ההתחלתי, וכל אחד מהם מביא את ניסיון החיים שלו ואת תחום התמחותו. אך לא פעם, מגיעים השותפים למסקנה שיש צורך לפרק את השותפות, בין אם משום שהיא כבר אינה רווחית או שבעלי העסקים הסתכסכו זה עם זה ומעוניינים לפנות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר18 ביוני, 2020
    Skip to content