הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות 2021

עו"ד רון הדר06 בינואר, 2021

הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות

עדכון אחרון: ינואר 2021

במסגרת פעילותה של חברה בע"מ, קמות עליה מספר חובות שעליה לעמוד בהן: הגשת דו"חות רבעוניים ושנתיים לרשויות המס, תשלום אגרה שנתית לרשם החברות וגם הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות.

דיווח שנתי לחברה ברשם החברות היא פעולה שיש לבצע בה החברה מעדכנת פרטים לגביה – חלוקת המניות ומי הם המחזיקים בהן (מי הם בעלי המניות של החברה), עדכון לגבי זהות הדירקטורים של החברה וכן כתובתה הרשומה. חובת הגשת דו"ח שנתי לרשם החברה מקורה בסעיפים 140-141 לחוק החברות, התשנ"ט – 1999.

מי חייב בהגשת דו"ח שנתי?

כל חברה שהתאגדה ורשומה בישראל, מחויבת בהגשת דו"ח שנתי לרשם החברות, בין אם מדובר בחברה פרטית ובין אם מדובר בחברה ציבורית. החוק קובע כי הגשת הדו"ח תיעשה אחת לשנה וזאת תוך 14 יום ממועד קיומה של האסיפה השנתית. חברה פרטית אשר לא מקיימת אסיפה שנתית, תגיש את הדו"ח השנתי תוך 14 יום ממועד הגשת הדו"חות הכספיים של החברה לבעלי המניות שלה.

התחל בהגשת דוח שנתי

כיצד מגישים דו"ח שנתי לרשם החברות

טופס 5 – נקרא גם "מורשה לדווח". טופס זה הוא טופס מקדים להגשת הדו"ח השנתי. בטופס זה נדרש למלא את שם החברה, מספר ח.פ., פרטי אופן יצירת קשר עם החברה, מי הוא המורשה לדווח בשם החברה ועוד.  

דו"ח שנתי – בדו"ח נדרש לעדכן האם היה שינוי בכתובת החברה, בכתובת בעלי המניות של החברה, מי הם בעלי המניות של החברה, מי הם הדירקטורים, האם היה שינוי באופן אחזקת מניות החברה, האם יש לחברה רו"ח ומה הם פרטיו ועוד.

אימות חתימה – הדו"ח השנתי צריך להיות חתום ע"י דירקטור החברה וכן מאומת ע"י רואה החשבון של החברה או עורך הדין של החברה כי מי שחתם על הדו"ח השנתי הוא מי שמוסמך לחתום בשם החברה על פי מסמכי ההתאגדות שלה.

תשלום אגרה שנתית

בנוסף לחובת הגשת הדו"ח השנתי, חברה מחויבת בתשלום אגרה שנתית לרשם החברות. נכון לשנת 2020, האגרה השנתית לרשם החברות עומדת על סך של 1448 ש"ח.

סנקציות נגד חברות אשר לא עמדו בדרישות רשם החברות

חוק החברות מאפשר לרשם החברות להטיל סנקציות על חברה ובעלי המניות שלה במידה והיא לא עומדת בדרישות הדיווח השנתיות של החברה תיחשב כחברה מפרה וזאת בהתאם להוראות סעיף 362א לחוק החברות.

חברה מפרה היא כאמור חברה שלא הגישה דו"ח שנתי לרשם החברות או חברה שלא שילמה את האגרה השנתית.

במידה והחברה רשומה כ"חברה מפרה", רשם החברות לא יבצע פעולות הקשורות לחברה זו – רישום שיעבודים, שינוי שם/שינוי תקנון, רישום משכון לטובת החברה. כמו כן, ניתן להטיל סנקציות כנגד בעלים של חברה מפרה כגון – הטלת עיקולים, הליכי הוצאה לפועל, אי מתן אפשרות לפתיחת חברות ועוד. חשוב לציין שרשם החברות יכול להטיל סנקציה כספית נגד דירקטור בחברה מפרה.

הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות אונליין ב2021

בעידן בו אנו חיים, "עידן האינטרנט", ניתן לבצע פעולות משפטיות ופרוצדוראליות אונליין. בין היתר, ניתן להגיש דו"ח שנתי של חברה פרטית באתר רשם החברות. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר, למלא את הפרטים והמסמכים כפי שצוינו לעיל, ולשלוח אותם אלינו בלחיצת כפתור אחת. הליך הגשת דו"ח שנתי אונליין מאפשר לכם לחסוך בזמן ובכסף ולרכז את מירב מאמציכם בקידום העסק שלכם בלי לטפל ולהתעסק בבירוקרטיה מייגעת מול רשם החברות. אפשרו לעורכי דין שמכירים את ההליך לבצע אותו מול רשם החברות על מנת למנוע טעויות, עיכובים וסירובים.

התחל בהגשת דוח שנתי

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    פתיחת חברה בשנת 2022 – מה צריך לדעת?

    במאמר הבא נסקור את הדברים החשובים והטיפים שכל מי שחושב לפתוח חברה ב-2022 צריך להכיר.   1. איך ניתן לחסוך בתשלום אגרה קלנדרית של 1,400 ש"ח? 2. איך אפשר לייצר קדימות בטיפול הבקשה מול רשם החברות לאור העומסים הצפויים בתחילת שנה? 3. איך למזער את ההוצאות המשפטיות והחשבונאיות הנדרשות בהקמת חברה? 4. מה היתרונות בהקמת חברה בע"מ? 5. איך להיתקל במינימום בירוקרטיה ובמקסימום יעילות כדי...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר06 בדצמבר, 2020

    מדוע חשוב ליווי משפטי לחברות בע"מ

    החשיבות של ליווי משפטי על ידי עורך דין במהלך הפעילות השוטפת של העסק, בעלי חברות עשויים לפנות אל עורך דין לצורך הצגת והתייעצות בסוגיות משפטיות. אילו בעלי החברות היו פונים אל עורך הדין מוקדם יותר לקבלת ייעוץ משפטי שוטף ייתכן והיה ניתן למנוע את הבעיות. במילים אחרות, ייעוץ משפטי לחברות הינו הליך מניעתי באמצעותו ניתן לחדד את הבעיות ולאפשר לבעלי החברה להתקדם. מוטב כי...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בפברואר, 2019
    Skip to content