סגירת חברה אונליין, מה צריך לדעת?

עו"ד רון הדר21 ביוני, 2020

סגירת חברה אונלייןניהול עסק הוא עניין מורכב הדורש מבעליו להיות ערני בכל עת ולעקוב אחר שינויים ותנודות בשוק. לפעמים מחליט בעל העסק לסגור את החברה שלו. החלטה זו אינה מתקבלת בין לילה אך היא יכולה לנבוע מסיבות רבות. לעתים מדובר באדם אשר אינו מעוניין לעבוד יותר כעצמאי והוא קיבל הצעת עבודה משתלמת שגרמה לו לעבור להיות שכיר. במקרים אחרים מדובר בפשיטת רגל של החברה או פשוט המיזם לא התרומם ואין יותר פעילות עסקית לחברה. כך או אחרת, סגירת חברה היא תהליך מורכב.

לאחר קבלת ההחלטה על פירוק חברה, יש צורך להתכונן לקראת הסגירה שלה. לשם כך, חשוב לבצע כמה פעולות כמו למכור את הרכוש השייך לחברה, תשלום כל החובות הכספיים שהצטברו לאורך השנים, הוצאת חשבוניות עבור הזמנות ורכישות שבוצעו ועוד. נוסף על כך, יש לפנות למס ההכנסה ולמע"מ כדי לסגור את התיקים – פעולה שחשוב לעשותה בהקדם במידה ומעוניינים לקבל פטור מאגרות רשם החברות על תקופה שבה החברה לא הייתה פעילה.

לא צריך להתרוצץ ממקום למקום

הליך סגירתה של חברה כרוך בטיפול בעניינים ביורוקרטיים שונים הכוללים התנהלות מול רשויות המס והרשויות המשפטיות כגון רשם החברות. בעל עסק אשר עוסק בענייני סגירת החברה שלו, אינו יכול להתפנות גם לטיפול בכל הטפסים הדרושים והבירוקרטיה מול רשם החברות ובנוסף זקוק לעו"ד מאחורי הקלעים עם ידע ניסיון בפירוק חברות.

.כאן נכנסת לתמונה חברת Ettorney  שמציעה שירותי סגירת חברה אונליין. במקרה זה, כל שיש לעשות הוא להיכנס לאתר החברה, להירשם לשירות ולמלא את פרטי החברה והבעלים ב-5 דקות ולבצע את התשלום. לאחר מכן עורך דין מטעמנו יוצר קשר עם בעל העסק ומכוון אותו לקראת התהליך שהוא עומד לעבור. לאחר שבעל העסק שולח את כל הטפסים הנחוצים באמצעות אתר האינטרנט, ניגש עורך הדין לטיפול בחתימות על המסמכים בהליך הסגירה שמורכב מכמה שלבים ולוקח בממוצע חצי שנה עד לפירוק הסופי.

התחל בפירוק חברה

מה קורה בהמשך?

כאשר עובדי מס ההכנסה ומע"מ מקבלים לידם את הטפסים הרלוונטיים, הם מתחילים בתהליך של סגירת תיק העוסק שהכרחי לשלבים הסופיים של הליך פירוק חברה מרצון ברשם החברות. בשלב הראשון, הם מבצעים הקפאה של כל הפעילויות בתיק מס ההכנסה לתקופה של כמה חודשים. לאחר מכן, אם לא מתקבלות פניות נוספות בנושא, התיק נסגר. בשלב השני, כאשר מתקבל האישור על כך שהתיק נסגר, מעבירים את האישורים לרשם החברות על מנת לבקש פטור מחובות אגרה לרשם. יש לבצע את שלבי הפירוק ושליחת המסמכים לרשם החברות לפי סדר מסוים וחשוב להקפיד עליו ועל הוראות שליחת המסמכים השונים על מנת שפירוק החברה לא יתעכב מבחינת זמנים מה שיכול להשפיע על קבלת פטור מחובות אגרה ולכן מומלץ כמו בכל דבר לקחת איש מקצוע, במקרה הזה Ettorney עם ניסיון של פירוק מאות חברות.

אגרת פירוק חברה

ככלל, כל חברה מחויבת בתשלומי אגרה שנתית. עם זאת, חברה המתפרקת מרצון יכולה להגיש בקשה לפטור מתשלום אגרה זו. הבקשה מוגשת בדרך כלל בעזרתו של עורך דין ומתקבלת על ידי רשם החברות אשר מחליט אם לפטור את החברה מתשלום האגרה או לא. עם זאת, עדיין יש עלות אגרת פירוק חברה שבעל העסק צריך לשלם. ראשית, עליו לשלם את שכר הטרחה של עורך הדין שאליו הוא פונה. שנית, עליו לפרסם הודעות ברשומות על פירוק החברה, והעלות שלהן נכון לעכשיו היא 124 שקלים.

קיצור דרך בעת פירוק חברת יחיד

על פי רוב, פירוק חברת יחיד קצר הרבה יותר מפירוק של חברה רגילה. הליך זה כולל את השלבים הבאים:

  • חתימה על תצהיר כושר פירעון של פירוק חברת יחיד בנוכחותו של עורך דין.
  • פרסום ברשומות על הודעה על הפירוק.
  • שליחת המסמכים לרשם החברות ולמחלקת הרשומות במשרד המשפטים.
  • קבלת אישור מהרשם על הפירוק – בעל המניות יכול לטפל בהתחייבויותיו ולממש את הנכסים אם ישנם.
  • יש לקיים אסיפה כללית בנושא פירוק החברה ולחתום על תצהיר דירקטורים + מינוי מפרק ולשלוח לרשם החברות.
  • ניתן לבקש פטור מתשלום עבור חובות האגרה השנתית שהצטברו שהחברה לא הייתה פעילה (יש לצרף אישורים על סגירת תיקים המע"מ ומס הכנסה).
  • יש לשלוח טופס בקשה אחרון לרשם החברות ולחכות עד לשלב הפירוק הסופי של החברה וקבלת אישור על חיסולה.

גם כאשר מדובר בתהליך מקוצר יחסית של פירוק חברת יחיד, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי אשר יכול ללוות אתכם לאורך כל התהליך המורכב. טיפ לחסכון בפירוק חברת רבים אם מתאפשר: מבצעים העברת מניות מבעל מניות אחד לשני ומסירים אותו כדירקטור ואז ניתן לבצע פירוק במסלול מקוצר של חברת יחיד ולחסוך בזמנים ועלויות.

התחל בפירוק חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    איך לבחור עורך דין לפירוק חברה?

    כאשר עולה נושא של פירוק חברה יש להבין כי מדובר בעולם משפטי מורכב המצריך התנהלות חכמה ונכונה תוך היכרות עם דיני תאגידים חברות בישראל וכן ידע רב בתחום פירוק חברה בע"מ. מהו הליך פירוק חברה פירוק חברה הינו הליך משפטי ובו מכריזים על סיומה של החברה תוך פירוק הקשרים השונים בחברה ובין האנשים העובדים בה ועד רשויות המס. היות וישנם גורמים שונים הנובעים להליך...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר10 ביוני, 2019

    עלות אגרת פירוק חברה

    ישראל כאומת הסטארט אפ מצליחה לשבור שיאים חדשים כאשר יזמים מקימים עוד ועוד חברות מדי שנה. הגידול הניכר בהכנסות הודות להפחתת מס החברות והפורמט המוצלח של הקמת חברה בע"מ מדרבנים ישראלים לפתוח חברות לכל מטרה, גם חברות יחיד. אולם בעולם היזמות קורה שחלומות אינם מתגשמים בכל זאת ויש צורך לפרק חברה. אם בשל העובדה שאינה עומדת בציפיות של מקימיה, אינה מגשימה את המטרה ואת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר02 בפברואר, 2019
    Skip to content