סגירת חברה ברשם החברות בצורה מקוונת

עו"ד רון הדר05 בדצמבר, 2019

סגירת חברה ברשם החברות בצורה מקוונתניהול עסק נחשב לפעולה מורכבת ביותר המחייבת את בעלי העסקים להיות עם האצבע על הדופק במטרה לעקוב אחר השינויים השונים המתרחשים. ישנם מקרים בהם עסק מחליט לסגור את העסק כתוצאה מסיבות שונות ומגוונות. 

בין אם מדובר בקבלת הצעת עבודה אטרקטיבית יותר או שמא במקרים של פשיטת רגל, קיימת חשיבות עליונה לבצע את הליך סגירת החברה בהתאם לשלבים השונים. 

מה חשוב לעשות לאחר ההחלטה

לאחר ההחלטה על פירוק החברה יש לפעול בהתאם לשלבים השונים לרבות מכירה של נכסים של החברה וכמובן תשלום כל החובות אשר הצטברו במהלך שנותיה של החברה. יתרה מזאת, קיימת חשיבות רבה לפנות אל גופים כמו מס הכנסה ומע"מ במטרה לסגור את התיקים של החברה. במקרה בו הוחלט על פירוק החברה, קיימת חשיבות להיוועץ עם גורמים משפטיים במטרה לפעול בהתאם לשלבים השונים

התחל בפירוק חברה

סגירת חברה ברשם החברות

הקמת חברה נחשבת לפעולה פשוטה זאת בהשוואה לפעולה של סגירת חברה ברשם החברות ויש לבצע את ההליך בצורה מדויקת בהתאם לשלבים השונים תוך היוועצות עם עורך דין מומחה בתחום. 

סגירת חברה בע"מ 

סגירת חברה בע"מ יכולה לעשות באמצעות פנייה של בעלי המניות או ביוזמתם של הנושים ללא התערבות משפטית. כאשר החברה מביעה את הרצון לפירוק על כלל מנהלי החברה להצהיר על היכולת לפרוע את כל החובות תוך 12 חודשים.

מה כוללים השלבים של פירוק חברה מרצון 

במסגרת הליך פירוק מרצון בעלי החברה יתאפשר לקבל פטור מהגשה של דוחות שנתיים ותשלום אגרה שנתית הכולל בין היתר מחיקה רטרואקטיבית של החובות אשר נצברו, זאת בתנאי שתהיה הוכחה כי בשנים הנ"ל החברה לא הייתה פעילה.

השלבים של פירוק חברה מרצון כוללים מספר מסלולים אשר אותם נפרט כעת: מסלול לפירוק חברת יחיד, מסלול לפירוק של חברה באמצעות בעלי המניות וכן מסלול לפירוק על ידי נושים. כאשר מדובר על חברת יחיד –הכוונה חברה בה יש בעל מניות יחיד אשר מכהן גם בתור דירקטור הוא יכול לממש את הנכסים ולסלק את ההתחייבות שלו בתום תקופה של 12 חודשים. 

בשלב הראשון עליו להודיע לרשם החברות באמצעות שליחת טופס על פירוק מרצון של החברה ובמסגרת ההודעה יש לכלול את פרטי החברה וכן תצהיר כושר פרעון בו המבקש מצהיר על היכולות של החברה לשלם את החובות תוך מספר שנים מיום הפירוק. במסגרת הכנת הדוח אודות פירוק מרצון ניתן לראות כיצד התנהל הליך הפירוק ומה נעשה בנכסים של החברה. יצוין כי הדוח יאושר באסיפה כללית ולאחר קבלת הדוח רשם החברות, בתום 3 חודשים החברה תחשב כחברה אשר עברה הליך של פירוק מרצון

יתרה מזאת, לפי סעיף 5 א, החברה תהיה זכאית לפטור מאגרות בהתאם לאישורים בתקנות החברות וזאת בלבד כי יש ברשות החברה את המסמכים המתאימים ביותר לרבות אישור מס הכנסה, אישור רשויות מע"מ וכן תצהיר דירקטורים של החברה באישור עורך דין.

עלות סגירת חברה בע"מ

פירוק חברה בע"מ נחשב להליך מורכב אשר אין לנהלו לבד אלא להסתייע בשירות של עורך דין מקצועי שזהו תחום העיסוק שלו ויש ביכולתו לנווט בין האינטרסים השונים של מבקשי הבקשה. במסגרת ההליך יש להביא בחשבון כי ישנן עלויות שונות. עלות סגירת חברה בע"מ המתבצעת על ידי עורך דין תכלול את העלות של הליך הפירוק ושכר הטרחה המשולם לעורך הדין יכלול כבר את התשלומים השונים כגון: תשלומים עבור הפרסומים לאחר הגשת בקשת הצו לפירוק והכנת מסמכים מתאימים לשם ניהול האסיפות.

יצוין כי סוג הפירוק ישפיע על היקף הפירוק

יצוין כי סוג הפירוק ישפיע על היקף הפירוק. כך לדוגמא כאשר מדובר על פירוק חברה לא פעילה, הרי ההיקף של סגירת חברה לא פעילה יהיה קטן בהשוואה לפירוק חברה גדולה אשר דורשת משאבים רבים יותר. בעלי חברות רבות עשויות לחשוב כי כאשר הם מודיעים על סגירת החברה והפסקת התשלומים של האגרה השנתית הם למעשה לא מחויבים לטפל בסגירתה של החברה אך מדובר בטעות. בשנים האחרונות חל שינוי בתחום וכיום יש לבצע את ההליך באמצעות פירוק מסודר, בין אם בהתאם להחלטה של בית המשפט או בין אם באמצעות פירוק מרצון.

יתרה מזאת, כאשר החברה אינה החלה בהליך פירוק, אזי מבחינת רשם החברות היא נחשבת פעילה גם אם אינה מקיימת פעילות שוטפת. השארת החברה עשויה להשפיע על אגרת פירוק חברה, בייחוד במצב בו קיימים בחברה חובות של תשלום אגרה שנתית או במקרה לא הוגשו דוחות שנתיים, אזי החברה תחשב  כמפרת חוק ובהתאם לכך בעלי החברה יהיו מנועים לפתוח חברה חדשה.

הליך סגירת חברה בצורה מקוונת 

כיום כאשר חברה מכריזה על הליך פירוק מרצון אין צורך להגיע פיזית אל רשם החברות לצורך פירוקה של החברה אלא ניתן לבצע הליך פירוק בצורה מקוונת וכך לחסוך לא מעט זמן וכסף. הליך פירוק החברה כולל לא מעט טפסים במסגרת ההתנהלות מול רשויות מס וכן רשויות משפטיות. בעלי החברה אשר לא מעוניינים להתפנות לטיפול בהליך סגירת החברה יכולים לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום פירוקים 

כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאתר אינטרנט של חברה המציעה שירותי סגירת חברה בצורה מקוונת ולמלא את הטפסים הדרושים לכך ואחר כך להתפנות לביצוע התשלום. בשלב הבא נכנס לתמונה עורך דין אשר יסייע לבעלי החברה לשלוח את כל הטפסים הנחוצים וממשיך בטיפול בטפסים למטרת סגירת החברה.

התחל בפירוק חברה

 עורך דין מלווה את החברה למטרת בדיקת הנכסים שלה

במסגרת הליך הפירוק עורך דין מלווה את החברה למטרת בדיקת הנכסים שלה על מנת שיהיה ניתן להתחיל את ההליך בצורה טובה ומקצועית. כאשר נעשית הזנחה של תשלומים שונים לרשויות ויש צבירת חובות, אז יהיה קושי לפרק את החברה טרם הסדרת החובות. כאשר מדובר על חברה בעלת כושר פירעון אשר נובע ממצב בו החברה אינה פעילה עסקית, מחיר הפירוק עשוי להיות זול יותר בשל אי תשלום אגרת חוב וכל מה שיש לדאוג זה תשלום לרשם החברות. 

מה כוללים השלבים השונים של פירוק חברה באינטרנט 

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר חברות הבוחרות לבצע את הליך הפירוק באינטרנט בשל העובדה כי מדובר בהליך זול המלווה על ידי גורם משפטי מקצועי והדבר מוביל לפירוק החברה לפי השלבים הדרושים וכך הבעלים לשעבר של החברה יכולים להיות בראש שקט.

הליך של פירוק חברה באינטרנט כולל מספר שלבים:

בדיקת חובות: במסגרת הליך הפירוק נעשית בדיקה של החובות של החברה וקבלת אישור אונליין. 

הכנת המסמכים המתאימים: יש להכין את כל המסמכים המתאימים לרבות תצהיר כושר פרעון וכן פרוטוקול של האסיפה הכללית, מינוי נאמן ואישור מטעם עורך דין.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    סגירת חברה אונליין, מה צריך לדעת?

    ניהול עסק הוא עניין מורכב הדורש מבעליו להיות ערני בכל עת ולעקוב אחר שינויים ותנודות בשוק. לפעמים מחליט בעל העסק לסגור את החברה שלו. החלטה זו אינה מתקבלת בין לילה אך היא יכולה לנבוע מסיבות רבות. לעתים מדובר באדם אשר אינו מעוניין לעבוד יותר כעצמאי והוא קיבל הצעת עבודה משתלמת שגרמה לו לעבור להיות שכיר. במקרים אחרים מדובר בפשיטת רגל של החברה או פשוט...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר21 ביוני, 2020

    פירוק חברה עם חובות: איך לבצע בצורה הנכונה?

    פירוק חברה הוא תהליך שמביא לסיום חייה של החברה, כלומר מחסל את אישיותה המשפטית הנפרדת. תכליתו של הליך הפירוק היא לרכז את נכסי החברה ולחלקם לנושים לפי סדר הנשייה. בחוק מופיעים שני סוגי פירוק מרכזיים: פירוק בידי בית המשפט ופירוק מרצון. איך מבצעים פירוק חברה? בפירוק על ידי בית המשפט הרשאים להגיש צו לפירוק חברה הם החברה עצמה או בעל מניה בה. עם מתן...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר05 בנובמבר, 2019
    Skip to content