פירוק חברה לא פעילה וכיצד לבטל אגרות לרשם החברות

עו"ד רון הדר14 ביוני, 2020

פירוק חברה לא פעילה וכיצד לבטל אגרות לרשם החברותבאופן טבעי, בעלי חברות לא פעילות מבקשים לא פעם לפרק את החברה שלהם. מדובר בהליך פירוק חברה מרצון, שמתרחש לרוב משום שהחברה לא ממלאת עוד את המטרה שלשמה הוקמה: לא מכניסה כסף לבעליה, לא מספקת עוד השירותים שסיפקה בעבר ובעצם הפסיקה את פעילותה. מתי חברה תחשב ללא פעילה וכיצד ניתן לפרק אותה? איגדנו עבורכם כל מה שצריך לדעת.

מהי חברה לא פעילה?

לפי החוק, חברה לא פעילה היא חברה שמקיימת את שלושת התנאים הבאים:

  1. אין לה נכסים
  2. אין לה חובות
  3. אין הליכים משפטיים שהחברה היא צד להם ולא מתנהלים נגד החברה הליכי אכיפה מנהליים.

התחל בפירוק חברה

פירוק חברה לא פעילה

מתי חברה יכולה להתחיל הליך של פירוק מזורז?

אם החברה מקיימת את התנאים המוזכרים מעלה ונחשבת ללא פעילה, היא יכולה לקבל החלטה על פירוק חברה בהליך מזורז. כדי לעשות זאת צריכים להתקיים כל התנאים הבאים:

  1. ההחלטה על הפירוק התקבלה בהסכמת כל בעלי המניות המשתתפים באספה הכללית
  2. ההזמנה לאספה הכללית נמסרה לבעלי המניות לפחות 21 ימים לפני שנערכה, ואם כל בעלי המניות הסכימו לכך, ההזמנה ניתנה בסמוך יותר למועד כינוס האספה.
  3. בסדר יומה של האספה הכללית נכללה ההצעה לפרק את החברה מרצון בהליך מזורז.

בקשה לפירוק חברה לא פעילה בהליך מזורז – סגירת חברה ברשם החברות

הבקשה תוגש לרשם החברות ותכלול בין השאר את המסמכים הבאים:

  • תצהיר שעליו חתומים כל הדירקטורים של החברה או רובם. בתצהיר ייכתב שהמתקיימים כל התנאים לכך שהחברה תחשב לא פעילה וכן שבעלי המניות קיבלו החלטה על פירוק החברה מרצון בהליך מזורז בהתאם לתנאים המופיעים מעלה.
  • החלטה מסודרת של החברה כיצד צריך לנהוג במסמכי החברה אחרי שתפורק, כך שיישמרו לתקופה שלא תפחת משבע שנים. מה נחשב למסמכי החברה?
  • תקנון החברה
  • פרוטוקולים של ישיבות האספה הכללית
  • פרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון והחלטות שקיבל
  • הדו"חות הכספיים של החברה
  • מרשם בעלי המניות בחברה
  • מרשם הדירקטורים בחברה
  • הסדרת חובות אגרה עם סגירת חברה ברשם החברות (ראו בהמשך).

את המסמכים ניתן לשלוח בדואר לרשות התאגידים או להפקיד פיזית בתיבת הפקדה הסמוכה למשרדי הרשם. שימו לב: בשלב זה לא ניתן לשלוח את המסמכים באמצעות דואר אלקטרוני.

המשך הטיפול בבקשה

הבקשה תטופל עד 30 ימים מהמועד שבו התקבלו המסמכים אצל רשם החברות. אם הבקשה אושרה, דבר פירוקה יתפרסם למשך כ-3 חודשים באתר משרד המשפטים. זאת כדי לאפשר התנגדות להליך הפירוק שלה. אם לא הוגשה התנגדות, תוך 100 ימים מרגע האישור החברה תפורק.

חשוב לשים לב: פירוק חברה לא פעילה רלוונטי כמובן לפירוק חברה בעלת כושר פרעון, אולם צריך לשים לב מה הדין החל לגבי פירוק חברה עם חובות. כלומר, האם יש נושים שצריך להחזיר להם כספים בטרם הפירוק, האם החברה היא חדלת פירעון ותפורק בעילה זו וכו'.

כיצד לבטל אגרות לרשם החברות?

כל חברה שנמצאת בהליך פירוק חייבת להסדיר את חובות האגרה שלה כדי שהליך הפירוק יושלם. אם ענייני האגרה לא יוסדרו כהלכה החברה לא תפורק.

חברה שנמצאת בהליך פירוק מרצון יכולה לקבל פטור מתשלום האגרה, באמצעות הגשת בקשה מתאימה. לבקשה יש לצרף מסמכים שונים, בהתאם למצב המיסויי של החברה. אלה בין השאר מסמכים שנדרש לצרף:

  • תצהיר של הדירקטורים של החברה המעידים על כך שהחברה הפסיקה לפעול במועד מסוים (שיצוין בתצהיר).
  • אישורים מרשויות המס או אישור מרואה החשבון המבקר של החברה
  • תצהיר אי פעילות – מסמך התצהיר ימולא על ידי דירקטור אחד לפחות בחברה (בטופס עצמו יש מקום למספר דירקטורים למלא את פרטיהם). ההצהרה עצמה כוללת:
  • בקשת פטור מתשלום אגרות שנתיות
  • הצהרה שהחברה הפסיקה לפעול ואין לה עוד חשבונות בנק פעילים
  • התחייבות כי ממלא הטופס היא דירקטור בחברה ושהתחייבויותיו הן אמת

בעת מילוי הטופס יש כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן:

  1. כאשר מצהירים על הפסקת הפעילות של החברה יש לציין את המועד המדויק שבו החברה הפסיקה לפעול וסגרה את חשבונות הבנק שלה
  2. אם החברה אף פעם לא הייתה חברה פעילה, כלומר החברה נפתחה באופן רשמי אולם מעולם לא סיפקה שירותים או פעלה כגוף עצמאי, מציינים בתצהיר את התאריך שבו החברה הוקמה.

התחל בפירוק חברה

פירוק חברה אונליין

כיום קיימים שירותים המסייעים בפירוק החברה, כך שההליך הופך לפשוט, מהיר, יעיל ובלי הרבה כאב ראש. עורך דין מנוסה ידאג לכל שלבי התהליך: מהכנת המסמכים הנדרשים ועד קבלת אישור על חיסול סופי, כולל בקשה לפטור מחובות האגרה. פירוק חברה אונליין רלוונטי גם לחברת יחיד וגם לחברת רבים.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    מתי כדאי לסגור חברה בע"מ? פירוק חברה מרצון

    בין השיקולים להקים חברה בע"מ או להישאר עצמאים במעמד של עוסק מורשה קיימים גם השיקולים של ראייה לרחוק ותכנון לעוד כמה שנים. הסיבות לכך מגוונות ונעוצות במטרות שלכם ובחזון שלכם לחברה כמו גם בכדאיות של כל סטטוס. בין הסיבות להקמת חברה תמצאו גם את הסיבות שיגרמו לכם להתחיל הליך פירוק חברה ולכן חשוב מאוד שתדעו לקראת מה אתם הולכים ומה נכון לכם לעשות מלכתחילה....

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 במרץ, 2020

    עורך דין לפירוק חברה – מה תפקידיו ומתי ניתן לבצע פירוק אונליין?

    פירוק חברה הוא תהליך בירוקרטי ומשפטי כאחד אשר שכולל לא מעט מסמכים, טפסים ואישורים. למרות שהוא מגיע בסוף חיי החברה, אחרי שהיא מסיימת את עסקיה, חשוב לבצע אותו כראוי, אחרת החברה לא תפורק כדין, תיחשב כפעילה במרשם רשם החברות ותמשיך לצבור חובות אגרה שנתית. לכן רבים בוחרים להסתייע בעורך דין לפירוק חברה, שמטפל בכלל השלבים בתהליך באופן מאורגן ומקצועי. מהו פירוק חברה בישראל? פירוק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר24 בפברואר, 2020
    Skip to content