עמוד הבית > בלוג > מתי לרשום חברה לסטארט-אפ?

מתי לרשום חברה לסטארט-אפ?

מתי לרשום חברה לסטארט-אפ?יזמים רבים בעולם הסטארט-אפים של היום יודעים שדרך עבודה יעילה היא להוציא מוצר פשוט יחסית, בזמן המהיר ביותר ולזהות צורך אמיתי באמצעות פידבקים מלקוחות פוטנציאלים. יזמים פועלים בצורה זו על מנת לחסוך זמן יקר וכסף רב בפיתוח תוכנה/שיווק/הוצאות משפטיות.

שאלה המטרידה יזמים רבים היא באיזה שלב לרשום את החברה ברשם החברות?

על מנת לענות על שאלה זו נבדוק את הסוגיה של רישום חברה מכמה היבטים:

מחד גיסא, על מנת לעבוד As Lean as possible ולחסוך בתשלום אגרה לרשם החברות, דיווחים למע"מ ומס הכנסה ובשכר טרחה לעו"ד לרישום חברה (1,500 ₪ + מע"מ בממוצע) מומלץ לדחות את הרישום כמה שניתן ולרשום את החברה רק לאחר שקרו אחד או יותר מהתרחישים הבאים: המיזם הולך לגייס הון ממשקיע (אנג'ל או  Family& Friends) / ישנו סכום השקעה ראשוני משמעותי של המייסדים והוצאות שבגינם צריך להוציא חשבוניות מס על שם החברה ולפתוח חשבון בנק / הולך להיחתם חוזה עם לקוח או חברה גדולים / ישנם כבר לקוחות משלמים / התחלתם להעסיק עובדים / החלטתם לרשום פטנט על הטכנולוגיה. המיתוג של הסטארט-אפ שלכם בשלבים מוקדמים יכול להיות מעולה גם רק באמצעות שם דומיין טוב וכרטיס ביקור מרשים.

מאידך, קיימת בעייתיות במצב שבו דוחים יתר על המידה את רישום החברה מבחינת מיסוי עתידי של העברת הקניין הרוחני מהיזם/יזמים אל החברה. חברה הינה אישיות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה ויכולה להיות בעלים של נכסים. מאחר ויש במקרה שכזה העברה של נכס (טכנולוגיה) בין שני גורמים העומדים כל אחד בפני עצמו, העברה זו נחשבת מבחינת רשויות המס לאקט של "מכירה" (אם בתמורה או לא) ותידרש בתשלום מס בגינה. לפיכך, מומלץ ליזמים לקחת בחשבון בהחלטה מתי לרשום חברה גם שיקולי מס שכן ככל שהזמן עובר מתחילת העבודה על המיזם ומשקיעים יותר בפיתוח טכנולוגי, כך השווי של אותו קניין רוחני עולה וכאשר יגיע משקיע וירצה להזרים כסף תמורת מניות, החברה תצטרך להירשם וישנה אפשרות שהקניין הרוחני בעל שווי גבוה יחסית יצטרך להיות ממוסה. אם החברה תירשם בשלב מוקדם יותר להשקעה, יראו בכך שערך החברה (הקניין הרוחני) נבנה על ידי החברה בנפרד.

לסיכום, ליזמים לא מומלץ לרשום חברה בימים הראשונים בה רק התחילו לעבוד על המיזם הכולל את בניית הטכנולוגיה או מאמצי השיווק וגיוס המשתמשים, אך יש לשקול לעשות זאת בשלב טיפה מתקדם יותר בו למוצר/שירות יש כבר קצת "בשר".

opencompanynow

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

* *

שינוי גודל גופנים