מתי לרשום חברה לסטארט-אפ?

עו"ד רון הדר24 באפריל, 2016

מתי לרשום חברה לסטארט-אפ?יזמים רבים בעולם הסטארט-אפים של היום יודעים שדרך עבודה יעילה היא להוציא מוצר פשוט יחסית, בזמן המהיר ביותר ולזהות צורך אמיתי באמצעות פידבקים מלקוחות פוטנציאלים. יזמים פועלים בצורה זו על מנת לחסוך זמן יקר וכסף רב בפיתוח תוכנה/שיווק/הוצאות משפטיות.

שאלה המטרידה יזמים רבים היא באיזה שלב לרשום את החברה ברשם החברות?

על מנת לענות על שאלה זו נבדוק את הסוגיה של רישום חברה מכמה היבטים:

מחד גיסא, על מנת לעבוד As Lean as possible ולחסוך בתשלום אגרה לרשם החברות, דיווחים למע"מ ומס הכנסה ובשכר טרחה לעו"ד לרישום חברה (1,500 ₪ + מע"מ בממוצע) מומלץ לדחות את הרישום כמה שניתן ולרשום את החברה רק לאחר שקרו אחד או יותר מהתרחישים הבאים: המיזם הולך לגייס הון ממשקיע (אנג'ל או  Family& Friends) / ישנו סכום השקעה ראשוני משמעותי של המייסדים והוצאות שבגינם צריך להוציא חשבוניות מס על שם החברה ולפתוח חשבון בנק / הולך להיחתם חוזה עם לקוח או חברה גדולים / ישנם כבר לקוחות משלמים / התחלתם להעסיק עובדים / החלטתם לרשום פטנט על הטכנולוגיה. המיתוג של הסטארט-אפ שלכם בשלבים מוקדמים יכול להיות מעולה גם רק באמצעות שם דומיין טוב וכרטיס ביקור מרשים.

מאידך, קיימת בעייתיות במצב שבו דוחים יתר על המידה את רישום החברה מבחינת מיסוי עתידי של העברת הקניין הרוחני מהיזם/יזמים אל החברה. חברה הינה אישיות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה ויכולה להיות בעלים של נכסים. מאחר ויש במקרה שכזה העברה של נכס (טכנולוגיה) בין שני גורמים העומדים כל אחד בפני עצמו, העברה זו נחשבת מבחינת רשויות המס לאקט של "מכירה" (אם בתמורה או לא) ותידרש בתשלום מס בגינה. לפיכך, מומלץ ליזמים לקחת בחשבון בהחלטה מתי לרשום חברה גם שיקולי מס שכן ככל שהזמן עובר מתחילת העבודה על המיזם ומשקיעים יותר בפיתוח טכנולוגי, כך השווי של אותו קניין רוחני עולה וכאשר יגיע משקיע וירצה להזרים כסף תמורת מניות, החברה תצטרך להירשם וישנה אפשרות שהקניין הרוחני בעל שווי גבוה יחסית יצטרך להיות ממוסה. אם החברה תירשם בשלב מוקדם יותר להשקעה, יראו בכך שערך החברה (הקניין הרוחני) נבנה על ידי החברה בנפרד.

לסיכום, ליזמים לא מומלץ לרשום חברה בימים הראשונים בה רק התחילו לעבוד על המיזם הכולל את בניית הטכנולוגיה או מאמצי השיווק וגיוס המשתמשים, אך יש לשקול לעשות זאת בשלב טיפה מתקדם יותר בו למוצר/שירות יש כבר קצת "בשר".

התחל ברישום חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    תהליך המעבר מעוסק מורשה להקמת חברה בע"מ

    בתהליך הצמיחה של בעלי עסק, רבים מוצאים את עצמם מתחבטים בשאלת המעבר מעוסק מורשה לחברה בע"מ. המון עוסקים מורשים אינם מודעים למה כוללת הפרוצדורה במעבר, מחירים וחשוב מכל - מהו הערך שישיגו מאותו מעבר - עלות מול תועלת בהקמת חברה בע"מ. עצם השינוי מעוסק מורשה לחברה בע"מ דורש מבעלי העסק להגיע לתובנות אודות דוחות רווח והפסד, מדרגות מס, מוניטין, חשיפה משפטית ועוד. ההחלטה על...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר31 ביולי, 2019

    מדוע חשוב ליווי משפטי לחברות בע"מ

    החשיבות של ליווי משפטי על ידי עורך דין במהלך הפעילות השוטפת של העסק, בעלי חברות עשויים לפנות אל עורך דין לצורך הצגת והתייעצות בסוגיות משפטיות. אילו בעלי החברות היו פונים אל עורך הדין מוקדם יותר לקבלת ייעוץ משפטי שוטף ייתכן והיה ניתן למנוע את הבעיות. במילים אחרות, ייעוץ משפטי לחברות הינו הליך מניעתי באמצעותו ניתן לחדד את הבעיות ולאפשר לבעלי החברה להתקדם. מוטב כי...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בפברואר, 2019
    Skip to content