צו תשלומים

מילון מונחים > צו תשלומים

מהו צו תשלומים?

לאחר שנפתח תיק כנגד חייב בהוצאה לפועל נשלחת אליו אזהרה. באזהרה זו מצוינים פרטים על התיק וכן מצוין מהו החוב של החייב. האזהרה כוללת צו תשלומים, משמע סכום שעל החייב לשלם מדי חודש כדי לפרוע את חובו במלואו.

בקשה למתן צו חיוב תשלומים

אם החייב קיבל צו תשלומים בפשיטת רגל, כלומר כשהוא חדל פירעון ואינו יכול להחזיר את חובו, אם הוא נמצא בהליך פשיטת רגל ומעוניין לפרוס את תשלום החוב, אם הוא כפוף להסדר חובות או אם מכל סיבה שהיא הוא אינו יכול לשלם את החוב כפי שנקבע בצו התשלומים, הוא זכאי להגיש בקשה לצו תשלומים.

באמצעות הגשת הבקשה החייב מציע הסדר אחר לתשלום חובותיו, למשל פריסה נוחה יותר מבחינתו לתשלום החוב. לא מדובר בבקשה לפשיטת רגל, אלא לשינוי צו תשלומים בחדלות פירעון למשל.

חשוב לשים לב כי התשלום המינימלי שאפשר להציע במסגרת הבקשה לצו התשלומים הוא 150 ₪ בחודש. מרגע הגשת הבקשה החייב צריך לפעול לפי ההסדר שהציע, גם אם זה טרם אושר על ידי לשכת ההוצאה לפועל. בנוסף לכך, לא ניתן להגיש בקשה לצו תשלומים בגין תשלום מזונות.

התחל בהליך פשיטת רגל

השלבים בבקשה ובדיון בהוצאה לפועל

הגשת הבקשה

את הבקשה מגישים לאותה לשכת ההוצאה לפועל שבה נפתח התיק (מצוין במסמך האזהרה שבו נקבע גם צו התשלומים הראשוני שהחייב מבקש לשנות). לצורך הגשת הבקשה:

  • ממלאים טופס 233 שנקרא טופס בקשה למתן צו חיוב תשלומים/ שינוי צו חיוב בתשלומים
  • בסעיף 3 מסמנים את האפשרות: בקשה למתן צו חיוב בתשלומים/ שינוי צו חיוב
  • לבקשה יש לצרף גם צילום תעודת זהות, כתב ויתור סודיות שמולא על ידי החייב, תלושי משכורת של החייב ובני משפחתו, חשבונות ששילם (כמו חשמל, טלפון ומים), חוזה שכירות, מסמכים המעידים על פעולות שבוצעו בחשבון הבנק, פירוט חיוב בכרטיסי אשראי ועוד.

את הבקשה יש להגיש תוך 20 יום מרגע שלשכת ההוצאה לפועל הנפיקה את האזהרה לחייב. אם מדובר בתביעה על סכום קצוב שהחייב צריך לשלם, ניתן להגיש את הבקשה גם 30 יום מהנפקת האזהרה. 

אישור הבקשה או דחייתה על ידי לשכת ההוצאה לפועל

ההוצאה לפועל יכולה להגיב לבקשתו של החייב ב4 דרכים שונות:

  1. לקבל את הבקשה – במקרה זה החייב יקבל צו תשלומים חדש בהתאם לבקשתו ויפעל על פיו.
  2. לבקש מהחייב מידע נוסף לצורך בדיקת הבקשה – כך למשל לצרף מסמכים שונים לבקשת ההוצאה לפועל כדי לוודא מה מצבו הכלכלי של החייב שבגינו הגיש את הבקשה
  3. לזמן את החייב ל'חקירת יכולת' – בדיקה של מצבו הכלכלי של החייב
  4. לדחות את בקשת החייב – החיוב יישאר כפי שנקבע באזהרה מלכתחילה

 

התחל בהליך פשיטת רגל

אולי יעניין אתכם גם...

  • ביטול כל סוגי ההגבלות ועיכוב הליכים כבר עכשיו באופן מיידי.
  • ליווי צמוד מעו"ד עם ניסיון של 18 שנה במחיקת חובות.
  • שירות אישי "הנתפר בהתאם למידותיו של החייב" ויכולת ההחזר שלו.
הליך פשיטת רגל
לפרטים נוספים
לשיחת ייעוץ חינם עם עו"ד מומחה
דילוג לתוכן