מסירת חזקה בדירה

עו"ד רון הדר01 בספטמבר, 2020

מילון מונחים > מסירת חזקה בדירה

מהי מסירת חזקה בדירה בקניית דירה?

מסירת חזקה במקרקעין היא אחד השלבים האחרונים בעסקת רכישת דירה יד שנייה או רכישת דירה מקבלן. לאחר שחתמו על חוזה המוכר, הקונים והרוכשים צריכים לבצע פעולות שונות בהתאם לתנאים הקבועים בחוזה. כך למשל הקבלן נדרש לסיים לבנות או לשפץ חלקים מסוימים בדירה והרוכש נדרש להעביר את התשלומים לפי הפריסה שנקבעה. 

אחרי שהפעולות הללו בוצעו מגיע השלב של מסירת חזקה בדירה, במסגרתו הבעלים של הדירה (קבלן או אדם פרטי) מעביר פיזית את הנכס לידי הקונים. כלומר הרוכשים מקבלים את המפתחות לדירה ויכולים להתחיל ולאכלס אותה. 

מה עושים במעמד מסירת חזקה בדירה?

כאשר עסקינן ברכישת דירה מקבלן, החוזה בין הרוכש לבין הקבלן יכלול לרוב תאריך יעד למסירת החזקה בדירה. כאשר מועד זה מגיע ייערך מעמד המסירה: הקבלן או היזם של הפרויקט יסייר עם הרוכשים בדירה המוכנה וייתן להם את המפתחות לדירה. 

יזמים רבים מבקשים לערוך בשלב זה 'פרוטוקול מסירה'. הכוונה היא למסמך שמציין בין השאר את הצדדים הנוכחים בעת מסירת החזקה, הצהרה כתובה של הרוכש שאכן קיבל לידיו את החזקה בדירה, ליקויים כאלה ואחרים שהרוכש מצא בדירה ואחריותו של המוכר לתקנם וכו'. 

העברת החזקה בדירה מתרחשת כמובן גם בקניית דירה יד שניה. המוכר, שהוא אדם פרטי, מעביר את מפתחות הדירה הריקה לידי הקונה. בשלב זה נהוג גם לבצע קריאת מונים, כדי לדעת 'להתחשבן' על התשלומים השונים של הדירה, כמו מים וחשמל. כך יוכלו הרוכשים להעביר את החשבונות השונים על שמם ולקזז מהתשלום הראשון את הצריכה של הקבלן או של הדיירים הקודמים.

מסירת החזקה בדירה – תשלום אחרון לבעלים

במרבית המקרים, מעמד מסירת החזקה בדירה הוא גם המועד שבו הרוכשים משלמים לבעלים את התשלום האחרון בעד הדירה. בעד התשלום הרוכשים עשויים לקבל מסמכים שונים המעידים על זכויותיהם בדירה: ייפוי כוח בלתי חוזר של נוטריון, שטרי מכר, אישורי עירייה לטאבו ועוד מסמכים המסייעים ברישום המקרקעין כדין.  

בכל מקרה כאשר מדובר על עסקה במקרקעין אנו ממליצים להתייעץ בנושא עם עו"ד מומחה בנדל"ן.

התחל בעריכת הסכם קניית דירה אונליין

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content