איך לפתוח עוסק מורשה דרך האינטרנט?

שאלות ותשובותקטגוריה: עסקיםאיך לפתוח עוסק מורשה דרך האינטרנט?
שי אהרון נשאל לפני 4 שנים
1 תשובות
עו"ד רון הדר צוות נענה לפני 4 שנים

מיהו עוסק מורשה?
עוסק מורשה הוא מי שהחליט להיות עצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו מכירות או מתן שירותים), ונרשם ברשויות המס. עוסק מורשה מחויב להוציא ללקוחות חשבוניות מס על כל עסקה, ולגבות מהם מע"מ. במקביל, הוא יכול לקזז את מס התשומות, כלומר המע"מ ששילם על רכישות של מוצרים ושירותים עבור העסק. כיום, מרבית העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מתנהלים כעוסק מורשה.

כל עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו עולה על 100,491 ₪ או שמחזיק באחד מהמקצועות שמפורטים בחוק (כמו אדריכל, פסיכולוג, רופא רואה חשבון ועוד) מחויב להירשם כעוסק מורשה.
איך לפתוח עוסק מורשה?
רישום עוסק מורשה כרוך בפתיחת תיק ב3 מקומות: מס ערך מוסף (מע"מ), מס הכנסה וביטוח לאומי. ניתן לערוך את כל התהליך מלכתחילה באמצעות האינטרנט באמצעות שירותים המתמחים בכך, או לבצע את התהליך באופן פיזי.
התחל בפתיחת עוסק מורשה

פתיחת תיק במע"מ
ניתן לפתוח תיק במע"מ באמצעות אחת משתי דרכים: להגיע פיזית למשרדי רשות המיסים הקרובים למקום העסק המתוכנן או באמצעות מייצג (שהוא לרוב רואה חשבון לעוסק מורשה ששוכרים את שירותיו). לצורך הרישום במע"מ יש להמציא את המסמכים הבאים:

  • תעודת זהות
  • טופס 821 – טופס רישום לצרכי מע"מ מלא וחתום. בטופס יש למלא פרטים על סכום ההשקעה, מקורות המימון, מחזור העסקאות המשוער ועוד
  • אסמכתא על קיום חשבון הבנק של העסק
  • אם יש: חוזה קנייה/שכירות של מקום העסק
  • מסמכים נוספים שיכולים להעיד על הקמת עסק ופעילותו. למשל: חשבוניות על רכישת ציוד, אישורי בנייה, רישיונות שונים שהתקבלו מטעם הרשויות ועוד.

בסיום התהליך מקבלים אישור זמני שמעיד על כך שהתבצע רישום. בהמשך, תישלח תעודת העוסק המורשה הקבועה.
פתיחת תיק במס הכנסה
פתיחת תיק במס הכנסה כרוכה גם היא במילוי טופס. את הטופס ניתן למלא ולשלוח לפקיד השומה בדואר, אולם כיוון שלרוב משרדי מע"מ ומשרדי מס הכנסה צמודים זה לזה והרישום במע"מ מחייב הגעה פיזית, ניתן למלאו גם במשרדי מס הכנסה. גם כאן העוסק נדרש למלא פרטים אישיים ופרטים על העסק והכנסתו.
פתיחת תיק בביטוח לאומי
הרישום בביטוח לאומי יכול להיעשות באופן מקוון גם אם לא נעזרים בשירותיו של מומחה. יש למלא אונליין טופס דין וחשבון רב שנתי באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, ובו פרטים שונים על היקף העבודה הצפוי בעסק, כמו למשל שעות עבודה והכנסה צפויה.
פתיחת עוסק מורשה באינטרנט
הדרך הנוחה, המהירה והקלה לפתיחת עוסק היא פתיחת עוסק מורשה אונליין. התהליך נחשב לזול יחסית ויתרונו הגדול הוא רישום מהיר בכל שלושת המקומות בהם יש לפתוח תיק. התהליך מסתיים תוך יום וחוסך עמידה בתורים במשרדי רשות המיסים.
התחל בפתיחת עוסק מורשה

דילוג לתוכן