פתיחת עוסק פטור אונליין

עו"ד רון הדר04 במאי, 2017

מילון מונחים > פתיחת עוסק פטור.

אם בחרתם לא להיות שכירים או להוסיף לעצמכם עיסוק צדדי כעצמאים, דעו כי עצמאים בישראל יכולים להירשם בכמה צורות חוקיות, כאשר לכל אחת מהצורות יש חסרונות ויתרונות משלה ולכל אחת גם מגבלות. הצורה הבסיסית ביותר לרישום עצמאי נקראת עוסק פטור, והיא מיועדת למי שהכנסתו צפויה להיות פחות ממאה אלף שקלים בשנה. בכל שנה רשות מס הכנסה קובעת את תקרת ההכנסה לעוסק פטור לאותה שנה. נכון לשנת 2018 תקרת ההכנסה היא 99,003 ₪. כל הכנסה גבוהה מכך מחייבת את העוסק הפטור להפוך לעוסק מורשה ולדאוג לתיקון הרישום על כך.

קבל שירותים של רו"ח ויועץ מס מקצועי מטעם Ettorney בתעריף חודשי אטרקטיבי של 200 ₪ + מע"מ בלבד כולל הדו"ח השנתי!

200₪ + מע"מ
המחיר מותנה בלקיחת שירותיו של רו"ח ויועץ מס מקצועי מטעם Ettorney לתקופה של 12 חודשים לפחות.

מהו עוסק פטור והאם לכל אחד מותר?

עוסק פטור פירושו אך ורק פטור מתשלום מס ערך מוסף בגלל תקרת ההכנסות. לא כל אחד יכול להירשם כעוסק פטור בגלל אופי העיסוק. במס ערך מוסף יש רשימה של מקצועות שאסורים ברישום כעוסק פטור ומחייבים רישום כעוסק מורשה, כמו בעלי מקצועות חופשיים, מקצועות טיפוליים ועוד.

מיסים ורישום חוקי

כל עצמאי חייב לפתוח תיק בשלוש רשויות ולהצהיר שם על מעמדו: רשות המסים – מס הכנסה, מס ערך מוסף – מע"מ, המוסד לביטוח לאומי. במע"מ תוכלו לבדוק גם אם העיסוק שלכם מוכר כעיסוק חוקי לרישום כעוסק פטור, ולפי צפי ההכנסות שלכם. במס הכנסה ובביטוח הלאומי יש לפתוח תיקים ולקבל את חישוב ניכוי המס שלכם לשניהם.

טפסים שיש להגיש בעת הרישום

  1. צילום תעודת זהות.
  2. חוזה שכירות של העסק או תעודת זהות עם כתובת הבית שבו מתקיים העסק שלכם.
  3. צ'ק מבוטל של חשבון הבנק שלכם.
  4. אם יש – תעודות הכשרה מקצועית מוכרות.

את תעודת העוסק הפטור תקבלו ממע"מ והיא תשמש אתכם גם ברישום במס ההכנסה.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content