רשימת הוצאות מוכרות לעצמאי וחברה בע"מ

עו"ד רון הדר10 במרץ, 2019

רשימת הוצאות מוכרות לעצמאי וחברה בע"מעסק, בין אם מדובר בעסק של עצמאי ובין אם מדובר בחברה בע"מ, מטרתו להשיא רווחים לבעלים שלו. תחומי אחריותו של בעלים של עסק רבים ומגוונים הם ותלויים בתחום פעילותו – מחקר, פיתוח, ספקים,לקוחות, עובדים ועוד.

בין התחומים המרכזיים שעל פיהם יקום ויפול עסק הוא התחום הפיננסי. עסק מצליח צריך להיות מהבחינה הפיננסית מבוקר ע"י רואה חשבון. רואה החשבון תפקידו לוודא "שהמספרים מסתדרים", לבקר את פעילותה העסקית והפיננסית של החברה הן מבחינת הפנים והן מבחינת החוץ. טרם פירוט רשימת ההוצאות המוכרות, נמליץ לכם הקוראים להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי על מנת שתיהיו בטוחים שהצד הפיננסי של העסק שלכם מטופל בידיים טובות ושיישאר לכם הזמן להתרכז בפיתוח העסק שלכם.

אחת הסוגיות שעולות פעמים רבות אצל עצמאיים בין אם מדובר בעוסק פטור/מורשה ובין אם מדובר בחברה בע"מ היא סוגיית ההוצאות המוכרות. הוצאה מוכרת היא הוצאה של העסק אשר הוצאה במהלך פעילותו של העסק ובגינה יכול בעל העסק להגיש לרשויות המס בקשה לקיזוזה לצורך חישוב המס בו הוא מחוייב.

חשיבות ההוצאות מוכרות

הוצאות מוכרות לעסק הן רשימה של הוצאות אשר יכול בעל עסק "לנקות" אותן מחישוב המס בו הוא חייב בגין הכנסותיו. בכל שנה, בעת הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה, יוצאת שומה שבגינה מחויב בעל העסק בתשלום מס למדינה. ההוצאות המוכרות, הן הוצאות שיכול לבקש בעל העסק לנכות מהכנסותיו המחויבות במס, וזאת במטרה להקטין את השומה בגינה הוא מחויב במס.

הורדת הוצאות מוכרות לחברה להורדת הרשימה לחץ כאן הורדת הוצאות מוכרות לחברה

מי מטפל בכם?

התחום הפיננסי וניהולו הוא מאבני היסוד של כל עסק. התנהלות פיננסית נכונה של העסק שלכם יכולה לקדם אותו למעלה ולפעמים, כשההתנהלות אינה נכונה היא יכולה למוטט עסק שלם. על מנת להימנע מבעיות בניהול הפיננסי – חשבוניות, קבלות, תלושי שכר, דו"חות רווח והפסד, הוצאות מוכרות למע"מ, דו"חות שנתיים לרשויות המס ועוד, עליכם לבחור רואה חשבון אשר אתם סומכים עליכם וידע לנהל עבורכם את הפן הפיננסי על הצד הטוב והנכון ביותר. רואה חשבון לעוסק מורשה או רואה חשבון לחברה בע"מ, זה לא משנה – תפקידם לנהל, לבקר ולפקח אחר הפן הפיננסי של העסק שלכם, ובין היתר לרכז את כל ההוצאות לניכוי מס במקור וזאת במטרה לקזז אותן מההכנסות החייבות במס. חשוב לציין – לא כל הוצאה במסגרת העסק היא הוצאה אשר זכאית לניכוי מס במקור, אלא, ישנה רשימת סל של הוצאות לניכוי אך יחד עם זאת, יכול וכל עסק יתאפשר לו להזדכות על הוצאות שונות וזאת מתוקף תחום פעילותו.

דו"ח רווח והפסד – חישוב הכנסה חייבת במס

בבואנו להגיש את דו"ח הרווח וההפסד השנתי למס הכנסה, מס ההכנסה מעוניין לראות באופן ברור מהי ההכנסה החייבת במס שלכם. חישוב ההכנסה החייבת במס נעשה באופן מאד פשוט – סך ההכנסות פחות סך ההוצאות המוכרות.

את הדו"ח למס הכנסה יש לחלק ל- 6 קטגוריות שונות:

  1. הוצאות שכר.
  2. הוצאות הנהלה וכלליות.
  3. הוצאות בגין מכירות.
  4. הוצאות מימון.
  5. פחת.
  6. הוצאות חד פעמיות.

לא נלאה אתכם בפירוט כל אחת מהקטגוריות, אך חשוב להסביר כי בכל אחת מהקטגוריות יש תת רשימה של הוצאות באותה הקטגוריה אשר רואים אותן כהוצאות מוכרות לצורכי ניכוי מס במקור.

יש על מי לסמוך

כחלק מהשירותים החינמיים אותם אנחנו מספקים ללקוחותינו, מצורפת לכם רשימת הוצאות מוכרות 2019 להורדה, באמצעותה תוכלו לקבל מושג ראשוני אילו הוצאות של העסק שלכם ניתנות לקיזוז לצורכי מס.

הורדת הסכם מייסדים לדוגמא להורדת הרשימה לחץ כאן הורדת רשימת הוצאות מוכרות

*השירות והרשימה אינם מהווים תחליף להיוועצות בשירותיו של רואה חשבון מוסמך*

לקבלת הרשימה המלאה, אנא מלאו את הטופס למטה:

    שם מלא (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון נייד (חובה)

      אל תפספסו עדכונים והטבות

      אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
      הירשמו כעת

      פוסטים דומים

      כמה עולה הנהלת חשבונות לעוסק מורשה?

      כל עוסק מורשה זקוק לשירותי הנהלת חשבונות מקצועיים. ניהול החשבונות כולל חישובים רבים כמו ההוצאות השוטפות של החברה, משכורות עובדים, הוצאת חשבוניות ללקוחות, דו"ח רווח והפסד ודוחות שנתיים בסוף שנת המס. בנוסף לשירותי הנהלת חשבונות לעוסק מורשה באופן שוטף, מומלץ גם לקבל ייעוץ מקצועי בתכנון מס על מנת להפחית את המיסים שתשלמו ככל שניתן במסגרת החוק. בעל העסק עסוק במרבית הזמן בטיפול בקידום העסק...

      המשך לקרוא
      עו"ד רון הדר16 באוקטובר, 2019

      בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

      הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

      המשך לקרוא
      עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
      Skip to content