שאלות ותשובות

  • מה כולל ההליך לפתיחת חברה בע״מ באמצעות מערכת Ettorney?

על מנת לרשום חברה בע״מ יש ללחוץ על ״פתח חברה חדשה״ ולמלא את הפרטים הדרושים. לאחר סיום התהליך עו״ד ממשרדנו ייצור קשר לתיאום מועד חתימה על המסמכים הכוללים: טופס הגשת מסמכים, בקשה לרישום חברה, תצהיר בעלי מניות ראשונים, תצהיר דירקטורים ראשונים ותקנון התאגדות. לאחר הפגישה, מסמכי החברה ישלחו אונליין לרשם החברות. רשם החברות יבחן את המסמכים ואת שם החברה. לאחר האישור, תירשם החברה ותונפק לה תעודת התאגדות אלקטרונית הכוללת את שם החברה ואת מספרה (ח.פ) אותה תקבלו ישירות למייל.

  • באיזה מקרים רשם חברות יכול לסרב לרשום את החברה?

במידה ושם החברה המוצע כבר קיים ברשם החברות או קיים שם דומה, רשם החברות עלול לסרב לרשום את החברה, לכן יש לבדוק היטב את השם המוצע ולהוסיף שני שמות חלופיים. לאחר הרישום באתר, במסך הראשון של הליך מילוי הפרטים תוכלו להזין את השם שתרצו ולראות האם הוא פנוי או יש שמות הדומים לו (הפלטפורמה מחוברת למאגר השמות של רשם החברות ומתעדכנת על בסיס יומי).

בנוסף, במקרה שבעלי מניות המבקשים לרשום חברה הינם בעלי מניות בחברות אחרות בסטטוס של חברות מפרות חוק או שאותם בעלי מניות הינם רשומים כחייבים מוגבלים באמצעים בהוצל״פ או בהליכי פשיטת רגל, רשם החברות יסרב לרשום את החברה.

  • האם הליך רישום חברה באמצעות מערכת Ettorney מתאים לסוג החברה שאני רוצה להקים?

באמצעות הפלטפורמה של Ettorney תוכל לרשום חברה בע״מ בישראל. אם לצורך הקמת סטארט-אפ, חברת נדל"ן או שיווק או כל עסק אחר. חברה בע״מ (בעירבון מוגבל) שבאמצעותה מוגבלת אחריות בעלי המניות של החברה לחובותיה.

  • מה כולל ההליך של פתיחת חשבון בנק לחברה?

במסגרת הליך פתיחת חברה באמצעות Ettorney, אנו מציעים ללקוחותינו גם שירות פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה. לצורך פתיחת חשבון הבנק, יש להצטייד בתעודת התאגדות ותקנון החברה (שיסופקו לאחר רישום החברה ברשם החברות). לאחר מילוי הפרטים במערכת, נכין עבורך פרוטוקול אסיפה כללית לפתיחת חשבון בנק ומורשי חתימה, כמו כן, אישור עו"ד לפתיחת חשבון בנק. בנוסף למסמכים אלה, כל בנק דורש מסמכים נוספים אותם נמלא עבורך. שירות זה ניתן לרכישה בסיום הליך פתיחת החברה, זאת באמצעות סימון הצ'ק בוקס לפתיחת חשבון בנק לחברה.

  • מה כולל ההליך לניסוח הסכם מייסדים לסטארט-אפ / חברה?

על מנת ליצור הסכם מייסדים (Founders Agreement) בעברית או באנגלית לסטארט-אפ שלכם. תצטרכו להקליק על "צור הסכם מייסדים" ולהתחיל בהליך מילוי שאלון אונליין מלווה בהסברים מפורטים על הסעיפים והמנגנונים השונים על מנת שההסכם יהיה מותאם אישית לכם ולמיזם שלכם. לאחר זמן קצר מסיום ההליך אונליין תקבלו הסכם ערוך ע"י עו"ד המתמחה בחברות והייטק וייעוץ מעו"ד אונליין הזמין במייל להסבר נוסף על ההסכם וסעיפיו.

  • מה כולל הליך של פירוק חברה מרצון? 

הליך פירוק חברה מרצון הוא הליך פרוצדוראלי בעיקרו. אנחנו מטפלים עבורכם בכל הבירוקרטיה של השלבים השונים ואף מבקשים פטור מחובות אגרה, אם ישנן. הליך הפירוק מורכב מכמה שלבים: השלב הראשון: הצהרת כושר פירעון + פרסום דבר הפירוק ברשומות. השלב השני: קיומה של אסיפה כללית בעניין הפירוק ועריכת דו"ח המפרק.

הליך פירוק חברת יחיד אורך בין 4-6 חודשים. הליך פירוק חברת רבים אורך 10-12 חודשים. במסגרת הליכי הפירוק נגיש בקשה לפטור מתשלום אגרות – במידה והחברה שבבעלותכם צברה במרוצת השנים חובות לרשם החברות, הרי שבמסגרת הליכי הפירוק ניתן לבקש פטור מתשלום האגרה שנצברה וזאת במסגרת השנים בהן החברה לא היתה פעילה (במסגרת הליך בקשת הפטור, נדרשים המצאת אישורים לסגירת תיקים ברשויות המס ואישור סגירת חשבון בנק של החברה).

  • מה כוללת ההליך של פתיחת עוסק מורשה? 

פתיחת עוסק מורשה נעשית בקלות ובפשטות תוך 24 שעות ע"י רו"ח ויועץ מס מטעמנו. ההליך כולל פתיחת תיקים ברשויות (מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי). לאחר שהזנתם את פרטיכם באתר, ייצור עימכם קשר רו"ח ויועץ המס אשר יסביר לכם על המשך התהליך בצורה רחבה. במסגרת השירות אתם מקבלים בנוסף לרישום ופתיחת התיקים ברשויות, גם ליווי מלא וניהול כל הפן החשבונאי של העסק שלכם ובנוסף, הגשת דו"ח שנתי ללא עלות נוספת.

  • מה כולל ההליך של רישום סימן מסחר? 

רישום סימן מסחר הוא הליך סבוך יחסית שדרוש מחקר מקדים להגשת בקשת הרישום ורצוי שילווה על ידי עו"ד המתמחה ברישום סימני מסחר. ההליך המקדים להליך הרישום הוא הליך חיפוש סימן המסחר. במידה וחברה (או אדם יחיד) מעוניינת ברישום סימן מסחר, עליה תחילה לבדוק – האם קיים סימן מסחר רשום תחת אותו השם או האם הוגשה בקשה לרישום סימן מסחר זהה. במידה והגענו למסקנה שלא נרשם סימן מסחר, הרי שניתן להתקדם להליך הרישום. תחילה, יש להגדיר את הסיווגים תחתם נרצה לרשום את סימן המסחר – על פי רשימה קבועה של 45 סיווגים שונים המפורסמת באתר רשם סימני המסחר. לאחר קביעת הסיווגים, ממלאים את הבקשה ומגישים אותה לרשם סימני המסחר. משך זמן הליך רישום סימן מסחר נע בין 14-15 חודשים (ניתן לבצע רישום סימן מסחר מהיר בתוספת אגרה המקצר את הליך הרישום ל-3-4 חודשים בלבד!).

  • מה ההבדל בין בקשה לצו ירושה לבין בקשה לצו קיום צוואה ומה כוללים בתוכם הליכים אלו? 

בקשה לצו ירושה הינה בקשה המוגשת לרשם הירושות, לרוב ע"י יורשיו של אדם שנפטר. בקשה זו מוגשת במקרים שבהם לא קיימת צוואה שנכתבה ונחתמה ע"י המנוח. במקרים אלו, חלוקת הרכוש והנכסים של המנוח תתבצע מתוקף חוק הירושה. בקשה לצו קיום צוואה, כשמה כן היא, בקשה שמוגשת לרשם הירושות במקרים בהם השאיר המנוח צוואה ובה הוראות כיצד יש לנהוג ולחלק את רכושו ונכסיו לאחר לכתו. אופן הגשת הבקשות זהה יחסית (שתיהן מוגשות אונליין), אך השוני העיקרי הוא בעובדה שבבקשה לצו ירושה לא מוגשת צוואה ואילו בבקשה לצו קיום צוואה כן (הצוואה נשלחת אונליין במעמד הגשת הבקשה, אך יש להגיש גם את הצוואה המקורית לרשם הירושות במחוז בו הוגשה הבקשה). הליך הגשת הבקשות כולל בתוכו: הזנת פרטי המנוח, הזנת פרטי מגיש הבקשה (לרוב אחד היורשים), הזנת פרטי היורשים הנוספים, צירוף של תעודת הפטירה של המנוח (במקרה של בקשה לצו קיום צוואה, כאמור, מצרפים גם את העתק של הצוואה). הבקשות דינן כתצהיר, ומשכך, יש לבצע אימות חתימה ע"י עו"ד ונדרשת חתימה של עו"ד המטפל.

שינוי גודל גופנים