האם צריך רואה חשבון לעוסק פטור?

עו"ד רון הדר17 ביוני, 2019

האם צריך רואה חשבון לעוסק פטוררבים מבעלי העסקים המוגדרים כעסקים פטורים מגלים העדפה לנהל את התיק שלהם ברשויות השונות לרבות מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ לבד וללא נוכחות של רואה חשבון, זאת בשל העובדה כי מדובר בעסק קטן והם משוכנעים כי יש ביכולתם לבצע את כל הפעולות הדרושות ללא התערבות מטעם גורם מקצועי כדוגמת רואה חשבון.

עם זאת רואה חשבון לעוסק פטור עשוי להועיל לו לא מעט בהתנהלות מול הרשויות השונות ולחסוך זמן מיותר אותו ניתן להקדיש לעבודה. סיוע מטעם רואה חשבון אשר לו ניסיון רב בתחום עשוי להועיל רבות ולמנוע טעויות אשר עשויות להיגרם כתוצאה מאי הבנה של ההליך.

פתיחת תיקים ברשויות מהווה הליך מורכב

פתיחת תיקים ברשויות הכוללת את השאלה המרכזית איך פותחים עוסק פטור, מהווה הליך מורכב הכולל לא מעט סוגיות כמו סוגיית תמחור השירותים אשר בעלי העסק מציעים. יתרה מזאת, במסגרת פתיחת התיקים עולה לא אחת השאלה האם מדובר ברעיון משתלם והאם קיימת דרישה אמיתית לשירותים שלהם- על שאלות כאלה ואחרות משיב רואה חשבון המומחה בתחום.

עלותו של רואה חשבון עבור עסק פטור צריכה להיכלל במסגרת ההתקשרות עימו. לשאלה כמה עולה רואה חשבון לעסק פטור התשובה היא כי יש להתחשב בגורמים שונים כגון הגשת הצהרת הון וכן שעת ייעוץ.

פתח עוסק מורשה

יש להיות מודעים לחובות השונים

במסגרת פתיחת תיק עבור עוסק פטור יש להיות מודעים לחובות השונים הכוללים בין היתר הגשת דוח שנתי המעיד על הוצאות העסק וכן יש להיות מודעים לזכויות המגיעות לכם בתור בעל עסק- ישנן הוצאות אשר מס הכנסה מתחשב בהן וכך יהיה עליכם לשלם פחות מס בסיומה של השנה. בכל הקשור לחובות וזכויות רואה חשבון יוכל להגיש לכם עזרה.

פתיחת עוסק פטור אונליין

בשנים האחרונות ניתן לראות התקדמות מבחינה טכנולוגית אשר באה לידי ביטוי באפשרות להגיש דיווחים אונליין וכך לא להגיע למשרדים השונים ולחסוך זמן יקר במסגרת הבירוקרטיה. פתיחת עוסק פטור אונליין חוסכת לכם לא מעט זמן ומאפשרת להתנהל בצורה נוחה יותר.

עם זאת, על מנת לוודא כי פתיחת התיק נערכה בצורה טובה וללא כל טעויות, יהיה נכון להיוועץ עם רואה חשבון במטרה לחסוך לכם שקט נפשי וכלכלי ולמנוע טעויות חמורות העשויות להיגרם כתוצאה מהגשת דיווח הכולל שגיאות.

 

מעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה

בו ברגע שההכנסה עולה רף מסוים, הרי אי אפשר להיות מוגדר כעוסק פטור אלא יש צורך לשנות את ההגדרה לעוסק מורשה. ההגדרה האם מדובר בעוסק פטור או מורשה נקבעת בהתאם למחזור העסקים השנתי.

ישנם עסקים אשר בשנה הראשונה שלהם יוגדרו כעסקים פטורים ולאחר התבססות העסק יגדל בהדרגה המחזור הכספי וכך יהיה צורך לבצע מעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה. במטרה לבצע את השינוי הדרוש, יש לפנות אל משרדי המע"מ לצורך מילוי טופס 821 – רישום לצרכי מס ערך מוסף ובו יש לפרט האם מדובר לגבי הישות העסקית- האם מדובר ביחיד או חברה, פירוט לגבי שם העסק, כתובת העסק ומספרי טלפון.

יתרה מזאת, יש לעדכן את תחומי העיסוק ואת המחזור השנתי. נוסף על זאת, יש להציג בפני מע"מ אסמכתאות מתאימות המעידות על ביצוע המעבר.

את ביצוע המעבר נהוג לעשות באמצעות רואה חשבון מוסמך לביצוע ההליך. רואה חשבון לעוסק פטור המבקש לשנות את ההגדרה לעוסק מורשה יסייע במעבר. רואה חשבון לעוסק מורשה ינהל את המעבר בצורה ברורה וחלקה תוך לקיחה בחשבון את המשתנים השונים.

פתח עוסק מורשה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    טיפים לניהול עוסק מורשה 2020

    להיות שכיר או לא להיות שכיר? זו השאלה. שאלה זו צצה במוחם של אנשים רבים אשר תוהים האם עליהם להמשיך בדרך "הבטוחה" של להיות שכיר ולקבל משכורת קבועה בכל חודש או שמא כדאי להם לצאת לדרך עצמאית. פתיחת עסק והסדרתו מול רשויות המדינה היא בגדר חובה על פי החוק במדינת ישראל ומי שלא יפעל בהתאם להוראות החוק צפוי לעונשים. קיימות מספר "שיטות" לעקוף את...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בינואר, 2020

    מעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה

    במדינת ישראל ישנן מספר צורות בהן אדם יכול לנהל את פעילותו העסקית, בניהן - חברה בע"מ, שותפות, עוסק פטור או עוסק מורשה. ההחלטה תחת איזו צורה מומלץ לכם להסדיר את פעילותכם העסקית מושפעת ממספר גורמים כגון: סוגיות מיסוי, כדאיות כלכלית, דרישות חוק (ישנם תחומים ומקצועות בהם ישנה דרישה להסדרה/מניעה מפעילות עסקית בצורה מסוימת), שאלה של יוקרה ועוד. מי הוא עוסק פטור? עוסק פטור הוא...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר20 בינואר, 2019
    Skip to content