איך מוציאים צו קיום צוואה באופן מקוון?

שאלות ותשובותקטגוריה: צוואותאיך מוציאים צו קיום צוואה באופן מקוון?
עודד חדד נשאל לפני 4 שנים
1 תשובות
עו"ד רון הדר צוות נענה לפני 4 שנים

מהו צו קיום צוואה?
ס' 39 לחוק הירושה קובע כי על מנת לקבל את הירושה שהותיר אחריו המנוח יש צורך בצו קיום צוואה. צו זה משמש מעין אישור לנוסח הצוואה, כך שהיא מקבלת תוקף של פסק דין. רק לאחר קבלת הצו ניתן יהיה לחלק את עזבון המצווה בין היורשים.
טופס בקשה לצו קיום צוואה
כדי לקבל צו קיום צוואה יש להגיש טופס מיוחד. ניתן להוציא צו קיום צוואה באופן מקוון או באופן ידני בכפוף לתנאים שונים.
הגשת בקשה צו קיום צוואה באופן מקוון
מי יכול להגיש בקשה אונליין?

  • יורשי המנוח שמיוצגים על ידי עורך דין מחויבים להגיש בקשה באופן זה.
  • היורשים צריכים להחזיק בצוואה המקורית או להיות מצוידים בעותק של הצוואה ופסיקה של בית הדין לענייני משפחה שניתן להשתמש בעותק לצורך קבלת הצו. ניתן להגיש בקשה מקוונת אף אם הצוואה המקורית הופקדה אצל הרשם לענייני ירושה.

בטופס הבקשה יש למלא את הפרטיים האישיים של המנוח ושל היורשים. בסוף הטופס מופיע תצהיר של מגיש הבקשה. בניגוד לשאר חלקי הטופס שניתנים למילוי במחשב, את התצהיר יש להדפיס, לחתום עליו ולאמת את החתימה עם עורך דין. לאחר תהליך זה יש לסרוק את הטופס החתום ולהעלותו לרשת כחלק מהבקשה.
התחל בצו קיום צוואה
בנוסף לכך יש לצרף לבקשה מסמכים שונים כמו:

  • צילום הצוואה המקורית
  • סריקה של תעודת הפטירה של המנוח
  • סריקה של תעודות פטירה של יורשים שאינם עוד בין החיים
  • אם הבקשה מוגשת על ידי מיופה כוח יש לצרף את ייפוי הכוח מאומת על ידי עורך דין

הגשת בקשה באופן פיזי
מחייבת את כל מי שלא זכאי להגיש בקשה מקוונת. הבקשה מוגשת באופן פיזי ללשכת הרשם לענייני ירושה ב4 העתקים. גם תהליך הגשת הבקשה הזה כולל מילוי תצהיר וצירוף מסמכים שונים.
מה התהליך עד לאישור הבקשה?
השאלה כמה זמן לוקח צו קיום צוואה תלויה במה שיקרה במסגרת הליך אישורו. לאחר הגשת הבקשה באופן מקוון, דבר הגשת הבקשה מתפרסם בעיתונות או ברשומות. זאת על מנת לאפשר למתנגדים לתוכן הצוואה להגיש את התנגדותם. אם אין התנגדויות הרשם לענייני ירושה יכול לאשר את הבקשה והצו יישלח במייל. לחלופין, הרשם עשוי לבקש מהמגישים להוסיף פרטים שחסרים בבקשה ובמקרים מסוימים אף להעביר את הדיון בבקשה לבית הדין לענייני משפחה.
התחל בצו קיום צוואה

דילוג לתוכן