איך מוציאים צו קיום צוואה?

שאלות ותשובותקטגוריה: צוואותאיך מוציאים צו קיום צוואה?
Matias Elbaz נשאל לפני 4 שנים
1 תשובות
עו"ד רון הדר צוות נענה לפני 4 שנים

החוק במדינת ישראל קובע שכדי לממש צוואה של אדם שהלך לעולמו, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה. תפקידו של צו זה הוא לאשר את נוסחה של הצוואה ולהכניסה לתוקף. עם קבלת האישור מהרשם, לצו יש מעמד כשל פסק דין. 
איך מוציאים צו קיום צוואה בצורה נכונה באופן מקוון? 
כיום ניתן להגיש בקשה לצו קיום צוואה באופן מקוון, אולם חשוב לשים לב שממלאים את כל הפרטים כהלכה ומצרפים את המסמכים הדרושים.

מי יכול להגיש בקשה אונליין?

  • יורשי המנוח שמיוצגים על ידי עורך דין מחויבים להגיש בקשה באופן זה
  • היורשים צריכים להחזיק בצוואה המקורית או להיות מצוידים בעותק של הצוואה ופסיקה של בית הדין לענייני משפחה שניתן להשתמש בעותק לצורך קבלת הצו. ניתן להגיש בקשה מקוונת אף אם הצוואה המקורית הופקדה אצל הרשם לענייני ירושה.

בטופס הבקשה יש למלא את הפרטיים האישיים של המנוח ושל היורשים. בסוף הטופס מופיע תצהיר של מגיש הבקשה. בניגוד לשאר חלקי הטופס שניתנים למילוי במחשב, את התצהיר יש להדפיס, לחתום עליו ולאמת את החתימה עם עורך דין. לאחר תהליך זה יש לסרוק את הטופס החתום ולהעלותו לרשת כחלק מהבקשה.
התחל בצו קיום צוואה
 בנוסף לכך יש לצרף לבקשה מסמכים שונים כמו:

  • צילום הצוואה המקורית
  • סריקה של תעודת הפטירה של המנוח
  • סריקה של תעודות פטירה של יורשים שאינם עוד בין החיים
  • אם הבקשה מוגשת על ידי מיופה כוח יש לצרף את ייפוי הכוח מאומת על ידי עורך דין

אפשר להגיש גם באופן פיזי

הגשה פיזית מחייבת את כל מי שלא זכאי להגיש בקשה מקוונת. טופס צו קיום צוואה מוגש באופן פיזי ללשכת הרשם לענייני ירושה ב-4 העתקים. גם תהליך הגשת הבקשה הזה כולל מילוי תצהיר וצירוף מסמכים שונים.

התהליך לאחר הגשת הבקשה

לאחר הגשת הבקשה, דבר הגשת הבקשה מתפרסם בעיתונות או ברשומות. זאת כדי לאפשר למתנגדים לתוכן הצוואה להגיש את התנגדותם. אם אין התנגדויות הרשם לענייני ירושה יכול לאשר את הבקשה וצו קיום הצוואה יישלח למבקשים במייל. לחלופין, הרשם עשוי לבקש מהמגישים להוסיף פרטים שחסרים בבקשה.
הדרך המהירה לצו קיום צוואה בהגשה אונליין
על מנת לחסוך זמן, עלויות ובירוקרטיה אפשר לדאוג להגשת בקשה לצו קיום צוואה מקוון בלחיצת כפתור. עו"ד מומחה בדיני ירושה יטפל בהליך כולו, לרבות הכנת המסמכים, אימות חתימה והגשת הבקשה עצמה.
התחל בצו קיום צוואה

דילוג לתוכן