מה הן ההגבלות על חשבון הבנק בהליכי פשיטת רגל?

שאלות ותשובותקטגוריה: פשיטת רגלמה הן ההגבלות על חשבון הבנק בהליכי פשיטת רגל?
אלין כהן נשאל לפני 4 שנים
1 תשובות
עו"ד רון הדר צוות נענה לפני 4 שנים

חייבים רבים חוששים מהמגבלות שיוטלו עליהם במסגרת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל). יש הסבורים שהליך כזה מחייב עיקול חשבון הבנק, אחרים בטוחים שיאבדו את כל רכושם. חשוב להבין שהתהליך כולו נעשה באופן מסודר, כאשר על החייב אמנם מוטלות מגבלות, אך חומרתן מותאמת למקרה הספציפי ולפעמים אף ניתן להביא לביטולן.

החל בהליך פשיטת רגל אונליין

מהן ההגבלות הקיימות ומתי הן רלוונטיות?

התקופה שבין קבלת צו לפתיחת הליכים ועד לקבלת צו התשלומים מכונה תקופת הביניים. תקופה זו אורכת כשנה, ובמסגרתה החייב נדרש לעמוד בתנאי הצו לפתיחת הליכים. לפי סעיף 142 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, בתקופה זו חלות על החייב הגבלות שונות:

  • מגבלות על קבלה, החזקה או הארכה של דרכון ישראלי
  • עיכוב יציאה מהארץ
  • מגבלות על הקמת תאגיד חדש
  • מגבלות על שימוש בכרטיסי אשראי
  • הגדרה של החייב כלקוח מוגבל מיוחד

ההגדרה של לקוח מוגבל מיוחד היא שמייצרת את הגבלות על חשבון הבנק בהליכי פשיטת רגל. במצב כזה החייב לא יכול לפתוח חשבון בנק וכן אינו יכול למשוך צ'קים. כלומר: ניהול חשבון בנק במהלך פשיטת רגל הוא אפשרי, בהתאם למגבלות שהוטלו.

האם אפשר לבטל את ההגבלות?

תחת תנאים מסוימים חייב יכול להגיש בקשה להסרת מגבלה כזו או אחרת, אולם ההחלטה בנוגע לכך היא החלטה שבשיקול דעתם של הגורמים המוסמכים שאינם חייבים להיעתר לבקשה.

הליך פשיטת רגל אונליין

כיום ניתן להסתייע בשירותי הליך פשיטת רגל, שכוללים בין היתר גם ביטול עיקולי חשבון בנק, הסרת עיכוב יציאה מהארץ, חידוש דרכון, הגשת דו"חות לרשויות השונות וכן קבלת ליווי שוטף לכל אורך ההליך.

החל בהליך פשיטת רגל אונליין

דילוג לתוכן