תוך כמה זמן מקבלים צו כינוס?

שאלות ותשובותקטגוריה: פשיטת רגלתוך כמה זמן מקבלים צו כינוס?
דוד מגן נשאל לפני 4 שנים
1 תשובות
עו"ד רון הדר צוות נענה לפני 4 שנים

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא החוק המסדיר את הליכי פשיטת הרגל המכונים כיום הליכי חדלות פירעון. במסגרת החוק מונחים שונים קיבלו שמות חדשים. כך למשל צו כינוס נכסים לנכסי חייב בפשיטת רגל הוא צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.

החל בהליך פשיטת רגל אונליין

הגשת בקשה לפתיחה בהליכי חדלות פירעון וקבלת צו לפתיחת הליכים (הגשת בקשה לפשיטת רגל)

אחד משלושת הגורמים הבאים זכאי להגיש בקשה לצורך פתיחת הליכי חדלות פירעון של חייב יחיד:

  1. החייב עצמו 
  2. נושה של החייב (אדם או גוף שהיחיד חדל הפירעון חייב לו כסף)
  3. היועץ המשפטי לממשלה

בקשת חייב לפשיטת רגל תטופל בהוצאה לפועל אם סכום חובותיו נמוך מ150,455 שקלים. חשוב לשים לב שניתן להגיש בקשה רק עם סך חובותיו של החייב עולה על 50,152 שקלים (לעיתים יטופלו גם מקרים חריגים באישורו של הממונה על הליכי חדלות פירעון). אם סכום חובותיו של החייב גבוה מ150,455 שקלים, הבקשה תטופל על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון. אם הנושה הוא שמגיש את הבקשה עליו לפנות לבית המשפט. 

החייב יכול להגיש את הבקשה באופן מקוון או באופן ידני (אם אינו מיוצג על ידי עורך דין), וכן עליו לשלם אגרה לפתיחת הליכי חדלות הפירעון. ככלל, מומלץ להסתייע בשירותי הליך פשיטת רגל ולקבל ליווי שוטף לכל אורך ההליך, מרגע הגשת הבקשה ועד סופו.

תוך כמה זמן מקבלים צו כינוס?

הצו יתקבל כ 30 יום לאחר הגשת הבקשה. במהלך זמן זה בוחנים את בקשתו של היחיד החייב. בהנחה שהוחלט לתת לחייב את הצו שביקש הוא יכלול מגבלות שונות על החייב וכן חובת תשלום חודשי. בנוסף לכך, עם קבלת הצו מוקפאים הליכים משפטיים שונים המתנהלים נגד החייב. הצו עצמו יישלח לנושה ותפורסם הודעה על מתן צו כינוס (צו פתיחת הליכים) לציבור.

תהליך חדלות הפירעון כולו אורך בדרך כלל כ4 שנים מרגע הגשת הבקשה ואישורה, דרך תקופת הביניים ועד קבלת ההפטר.

החל בהליך פשיטת רגל אונליין

דילוג לתוכן