הקמת חברה בע"מ יתרונות וחסרונות

עו"ד רון הדר24 בינואר, 2017

הקמת חברה בעמ יתרונות וחסרונותהקמת חברה דורשת הגשת מסמכים מסודרים לרשם החברות, אבל עוד לפני כן מחייבת הליך חשיבה מסודר שלכם מה עדיף לכם לפתוח, עסק עצמאי כעוסק מורשה או חברה בע"מ. לכל שיטת רישום יש יתרונות וחסרונות, כמו גם לבחירה בהליך פתיחת חברה בע"מ.  מדי שנה נפתחות בישראל אלפי חברות בע"מ, הן משום שהחסמים הבירוקרטיים מוסרים לאט לאט והן משום שמס החברות הולך ופוחת מדי שנה הודות להסכם עם האוצר ורצון לעודד יזמות עסקית ומשיכת משקיעים ליצירת מקורות תעסוקה במשק. בתוך כך, יש גם אנשים שמתלהבים מאוד מהאפשרות של לצאת לדרך עצמאית ופתיחת חברה משל עצמם, אולם הם אינם מבצעים את הליך החשיבה הנחוץ להם לבדוק עד כמה נכון להם לעשות זאת מבחינת מהות העסק ועם מי הם בוחרים לפתוח חברה כזאת. מומלץ לכם לבדוק עד תום מה נכון לכם ומה עומד בפניכם במצב כזה. עוסק מורשה יחיד או הקמת חברה בע"מ עם בעל מניות יחיד/שותפים.

התחל ברישום חברה

פתיחת חברה בע"מ

היום אפשר להקל על אנשים ולבצע את תהליך פתיחת חברה בע"מ אונליין, זהו יתרון עצום למי שרוצה להקים חברה בע"מ. הקמת חברה באינטרנט אינה פוטרת מהגשת מסמכים מסודרים, מנוסחים משפטית ומלאים בפרטים הנכונים והמלאים שרשם החברות דורש מכם, אבל היא לפחות אינה מחייבת אתכם לנסוע עד למשרדי רשם החברות כדי להגיש אותם אישית. בנוסף, אין צורך יותר לחכות זמן ארוך של שבועיים על מנת לקבל תעודת התאגדות ומספר ח.פ אלה מספר ימים בודדים. עליכם לדאוג לכמה היבטים חשובים ורשמיים במקביל להקמת החברה.. בראש ובראשונה פתחו חשבון בנק לחברה. פתיחת חשבון בנק לחברה מחייב הכנת מסמכים ע"י עו"ד ביניהם פרוטוקול לפתיחת חשבון בנק, פעולות באינטרנט ופרוטוקול מורשי חתימה בחברה. מומלץ לבקש מהסניף אותו בחרתם את סט המסמכים ואישורי העו"ד שהוא דורש עוד לפנ הקמת החברה ולהעביר לעו"ד על מנת שלא תצטרכו ללכת הלוך חזור לבנק ותסיימו את הפרוצדורה בפעם אחת. החשבון העסקי נפרד מהחשבון הפרטי שלכם והנכסים בו מנוהלים בנפרד. מצד אחד, זהו יתרון עצום משום שאם יתחולל משבר כספי לא יוכלו לגעת בכספים האישיים שלכם. מצד שני, אתם מחויבים בדיווח מדויק ומשיכת משכורת מפוקחת על ידי מבקרי החברה.

הרמת מסך והפרדת נכסים

היתרון הברור ביותר הוא כאמור הפרדת הנכסים של החברה מהנכסים הפרטיים שלכם, כך שלא ירדו לנכסים הפרטיים שלכם במקרה של פשיטת רגל ולא תצטרכו לאבד את הבית אם תעשו ככל שביכולתכם לשם הבראת החברה במקרה כזה. עם זאת, במקרים שבהם יהיה חשד שנעשה כאן מהלך לא חוקי ולא הגון מלכתחילה כדי לנצל את החברה לצורך הלבנת כספים או גיוס כספים שלא במטרה להחזיר חובות למשקיעים או לבעלי מניות, תחויבו על ידי בית המשפט בהליך שנקרא הרמת מס. הרמת מסך היא מה שעושים כדי לוודא שההפרדה בין הנכסים האישיים לבין נכסי החברה מתבטלת, כדי להחזיר חובות מהכספים האישיים. כך שכל הקמת חברה בע"מ מחייבת אתכם לחשוב על האפשרות הזאת וכיצד היא מונעת מכם לעבור על החוק במקרים כאלה.

חלוקה מסודרת בין שותפים וגיוס משקיעים

הקמת חברה בע"מ נדרשת ומקלה במצב שישנם כמה שותפים לחברה. באמצעות הקצאת מניות קל לחלק את אחוזי השליטה וחלוקת הרווחים בחברה. בנוסף, ישנה אפשרות להקצות מניות למשקיעים או שותפים נוספים בעתיד תמורת השקעה של כסף או עבודה בחברה.

הקמת חברה אונליין אינה מבטלת צורך בחתימות

חלק מהמסמכים שאתם מחויבים להגיש לרשם החברות מחייבים חתימות של עורכי דין, כאשר מזהים אישית את השותפים שמקימים את החברה. חתימות על התקנון והצהרת בעלי המניות והדירקטורים. יש למלא במסמכי הקמת חברה את  מטרותיה (מומלץ "כל עיסוק חוקי" על מנת שלא תהיו מוגבלים בפעילות החברה בעתיד ותוכלו לשנות ייעוד. יש להגיש לרשם גם את כל רשימת השותפים ופרטי בעלי המניות והדירקטורים. מומלץ גם להכין הסכם שותפים/מייסדים מסודר שמסדיר ביניכם חלוקת רווחים, חובות וזכויות, זכויות קניין רוחני וזכויות יוצרים והכי חשוב מה קורה במקרה של משבר וחילוקי דעות בין הצדדים.

התחל ברישום חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    מסמכים להקמת חברה בע"מ ב2021

    בדרך לאקזיט יש לעבור לא מעט מכשולים. אין ספק כי הקמת חברה מהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבור אנשים שלא חולמים לעבוד כשכירים, אך יש כמה תחנות חשובות בדרך. בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים חברה, אתם בעיצומו של בניית המוצר והתאמה שלו לשוק ועובדים במרץ על בניית התוכנית הפיננסית והגעה לכל ה-milestones. כעת הגעתם לשלב של רישום המיזם שלכם כחוק ברשויות. הפרוצדורה של הקמת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2020

    תהליך המעבר מעוסק מורשה להקמת חברה בע"מ

    בתהליך הצמיחה של בעלי עסק, רבים מוצאים את עצמם מתחבטים בשאלת המעבר מעוסק מורשה לחברה בע"מ. המון עוסקים מורשים אינם מודעים למה כוללת הפרוצדורה במעבר, מחירים וחשוב מכל - מהו הערך שישיגו מאותו מעבר - עלות מול תועלת בהקמת חברה בע"מ. עצם השינוי מעוסק מורשה לחברה בע"מ דורש מבעלי העסק להגיע לתובנות אודות דוחות רווח והפסד, מדרגות מס, מוניטין, חשיפה משפטית ועוד. ההחלטה על...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר31 ביולי, 2019
    Skip to content