פירוק חברת יחיד: הדרך המהירה לפירוק חברת יחיד מרצון

עו"ד רון הדר22 ביוני, 2017

פירוק חברת יחיד: הדרך המהירה לפירוק חברת יחיד מרצוןחברת יחיד מוגדרת כחברה אשר יש בה רק בעל מניות אחד. אותו אדם יכול לשמש גם בתור מנכ"ל וגם בתור הדירקטור היחיד של החברה. הבעלים של חברת יחיד נהנה מחופש פעולה מוחלט, כאשר לפניו ישות משפטית וכלכלית. עם זאת, לעתים מגיעה ההחלטה על פירוק חברת יחיד. ברגע שהחברה מסיימת את תפקידה, נקלעת לקשיים כלכליים או מפסיקה פעילות עסקית, לא נותר לעשות דבר מלבד להודיע על פירוקה על מנת לחסוך בתשלומי אגרות מיותרים או הטלת סנקציות על בעל המניות מטעם רשם החברות.

איזו חברה זכאית למסלול המקוצר

מהם התנאים למימוש הליך פירוק חברה בפועל? חברת היחיד כוללת על פי רוב רק מנהל אחד שהינו דירקטור יחיד ובעל מניות יחיד, ולכן הפירוק שלה שונה מחברות אחרות שעליהן אחראים כמה מנהלים. הליך הפירוק של חברת היחיד כולל מסלול מקוצר המיועד לחברת יחיד אשר יש ברשותה מעט נכסים ואין לה התחייבויות רבות כלפי ישויות כלכליות. כמו כן, על בעל החברה להוכיח שיש לו את היכולת לטפל בכל התחייבויותיו והליך הפירוק לוקח בין ארבעה לשישה חודשים. המסלול המקוצר ניתן לחברת היחיד בעקבות המאפיינים של החברה אשר העיקרי שבהם הוא ניהולה של החברה על ידי אדם אחד. פירוק חברה מסלול מקוצר הוא מסלול לא ארוך. בניגוד לחברה רגילה אשר הפירוק שלה מתבצע ב-5 שלבים, כדי לפרק חברת יחיד נדרשים 2 שלבים ופרסום אחד ברשומות.

התחל בפירוק חברה

שלבי פירוק חברה במסלול המקוצר

פירוק חברה אונליין במסלול מקוצר מתבצע בכמה שלבים עיקריים:

  • שלב ההוכחה – כאשר אדם מגיש בקשה לפירוק החברה, עליו להוכיח כי אכן מדובר בחברת יחיד וכי הוא בכל המניות והדירקטור היחיד שלה. ניתן להוציא נסח חברה עם אסמכתא מאתר רשם החברות.
  • חתימה על תצהיר כושר פירעון – בעל החברה צריך לחתום על טופס הנקרא "טופס הבקשה לפירוק" הכולל הצהרת כושר פירעון כאשר החתימה מתבצעת בנוכחות עורך דין. טופס זה מעיד על רצונו של בעל המניות לפרק את חברתו והתחייבות שלו לשלם את כל חובות החברה אם ישנם.
  • קביעת תאריך לאסיפה – בטופס הבקשה לפירוק יש צורך לציין את התאריך של האסיפה הכללית שבה יידון נושא הפירוק של החברה. אסיפה זו צריכה להתקיים בטווח שבין 4 חודשים לחצי שנה החל מיום החתימה על הטופס הראשון.
  • לפרסם בעיתון – הודעת פירוק חברה צריכה להתפרסם בעיתון "רשומות" – יש לשלם אגרת פרסום ברשומות בסך 124 ₪.
  • אישור הפירוק – הודעה על דבר אישור פירוק החברה תתקבל מטעם רשם החברות. לאחר אישור זה יכול בעל המניות לטפל בהתחייבויותיו ולממש את הנכסים.
  • חתימה על פרוטוקול אסיפה כללית סופית – לאחר שתתקיים האסיפה הכללית בדבר פירוק החברה, יש צורך לחתום על המשכו של הטופס שבו מצוינת הבקשה לפירוק. לטופס זה חשוב לצרף את האישור של רשויות המס – מע"מ ומס הכנסה שהתיקים נסגרו רו מעולם לא נפתחו, כדי שמנכ"ל החברה יקבל פטור מלשלם את האגרות הישנות לרשם.
  • האישור הסופי – לאחר אסיפת הפירוק מנפיק רשם החברות אישור סופי על פירוק החברה וחיסולה.

חברה מפרת חוק

באפשרותו של רשם החברות להכריז על חברת יחיד כחברה המפירה את החוק. פעולה זו מתבצעת כאשר החברה אינה משלמת את האגרות בזמן. באופן כללי, קיימים שני סוגים של הפרות חוק. הסוג הראשון הוא אי תשלום אגרה שנתית בסך של כ- 1,500 שקלים, מבלי שהחברה קיבלה פטור מתשלום האגרה. הסוג השני הוא מצב שבו החברה אינה מגישה דו"ח שנתי על מצבם של הנכסים בחברה. נוסף על כך, רשם החברות יכול להטיל עונשים על חברה המפרה חוק, לדוגמה, קנס כספי גבוה על כל כל הפרה והפרה, ביטול היכולת לרשום שעבודים על שם החברה, והטלת סנקציות על בעל מניות שלא יוכל לרשום חברה חדשה על שמו בעתיד. עם זאת, חשוב לזכור כי ההכרזה על חברת יחיד כחברה מפרת חוק אינה גזרת גורל. קיימת אפשרות לבטל גזרה זו על ידי תשלום כל החובות והגשת הדוחות. ניתן גם במסגרת בקשת הפירוק לבקש פטור מחובות האגרה ע"י שליחת בקשה הכולל אישורים מרשויות המס על סגירת התיקים.

התחל בפירוק חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    איך לבחור עורך דין לפירוק חברה?

    כאשר עולה נושא של פירוק חברה יש להבין כי מדובר בעולם משפטי מורכב המצריך התנהלות חכמה ונכונה תוך היכרות עם דיני תאגידים חברות בישראל וכן ידע רב בתחום פירוק חברה בע"מ. מהו הליך פירוק חברה פירוק חברה הינו הליך משפטי ובו מכריזים על סיומה של החברה תוך פירוק הקשרים השונים בחברה ובין האנשים העובדים בה ועד רשויות המס. היות וישנם גורמים שונים הנובעים להליך...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר10 ביוני, 2019

    האם רואה חשבון יכול לבצע פירוק חברה בע"מ?

    כמו בכל סיטואציה בחיים, גם פעילותה העסקית של חברה עלולה להגיע לסיומה. סיבות לסיום פעילותה העסקית של חברה רבות הן: החלטה עסקית, צבירת חובות, כדאיות כלכלית או סתם כי בעלי המניות בחברה החליטו כי הם לא מעוניינים בה יותר ורוצים לסגור אותה. פירוק חברה יכול להתבצע בכמה דרכים - פירוק מרצון, פירוק ע"י נושים (אנשים שהחברה חייבת להם כסף - עובדים, ספקים, לקוחות ועוד)...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר25 במרץ, 2020
    Skip to content