אגרת רישום סימן מסחר

עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2020

אגרת רישום סימן מסחרסימני מחסר הם אותם סימנים שמזוהים אתכם כחברה, כמותג כבעלי זכויות קניין רוחני וזכויות יוצרים שמשמשים אתכם כמספקי שירותים או יצרני מוצרים מובהקים מסוימים. הסימן המסחרי יכול להיראות כלוגו מעוצב או מילולי בלבד, זה יכול להיות אותיות, מספרים, דמויות או צלילים מסוימים או כל צירוף שכולל אותם ומזוהה על ידי הצרכנים הרוכשים את המוצרים/שירותים שלכם. רק לבעלי סימן המסחר הרשום יש זכות להשתמש בו כדי לבנות לעצמם מוניטין, לבדל ולמצב את עצמם ולמנוע הטעיית צרכנים שירכשו רק מכם את המוצר או השירות המובטחים. רישום סימן מסחר הוא הכרח אם אתם רוצים להגן על עצמכם גם מגניבת הסימן שלכם וגם כדי להימנע מגניבת סימן מסחר של אחרים בטעות. כיום ניתן לבצע רישום סימן מסחר מקוון בקלות, רישום שמקצר הליכים ובירוקרטיה ותוך  3 ימי עסקים אתם הבעלים הגאה של סימן מבחר על שם המותג/עסק שלכם.

הליך רישום סימן מסחר ובדיקתו

כל בקשה לרישום סימן מסחר מוגש למחלקת סימני מסחר ועוברת את זמן ההמתנה שלה לצורך בדיקה הבקשה, וידוא המקוריות של הסימן שלכם, תשלומים שונים כמו אגרת רישום סימן מסחר ואגרה לרישום על אתר (מהיר).  רישום סימן מסחר מתווסף במקרים רבים להליך של הקמת חברה בע"מ. הסיבה לכך היא שחברה בע"מ מוקמת בד"כ לעסק שכבר צבר מוניטין בשוק או מתכוון לצבור מוניטין בתקופה הקרובה  ויש לו שם ולוגו לחברה. בעלי המניות בחברה רוצים לקשר את המוצר/שרות שלהם לשם/לוגו על מנת לנכס אותם למותג שהם בונים ולצבור מוניטין ששווה בימנו המון כסף. בנוסף, הם לא מעוניינים להטעות את הצרכנים ואת הספקים ולא ליצור זהות אחת בין שתי חברות שונות. תופתעו  לדעת שבמסלול רישום הרגיל לוקח זמן רב לרשום סימן מסחר בין שנה לשנה וחצי, ותוקף הסימן הוא לעשר שנים כשאפשר לחדש אותו בכל פעם לתקופה נוספת כאשר משלמים שוב אגרת רישום סימן מסחר. ישנו הליך רישום סימן מסחר מהיר בו מגישים תצהיר בקשה מאומת ע"י עו"ד ואפשר בעקבות כך לבצע רישום סימן מסחר מהיר תוך 3 ימי עסקים בלבד.

התחל ברישום סימן מסחר

עלות רישום סימן מסחר

כאשר אתם מקימים חברה יש הוצאות שונות ופרוצדורות שנלוות להקמתה, כגון תשלום אגרת רישום של הקמת חברה בע"מ לרשם החברות, תשלום לעורך דין להכנת מסמכים לפתיחת חשבון בנק לחברה ותשלום לפתיחת תיקים ברשויות מע"מ ומס הכנסה ע"י רואה חשבון. בנוסף אם תרצו להגן על המותג/עסק שלכם באמצעות סימן מסחר רשום גם לכך ישנה עלות.. ראשית אם יש לכם לוגו תשלמו כנראה למעצב (למרות שכיום ישנם פתרונות מאוד זולים לעיצוב לוגואים כגון Fiver). לגבי הליך הרישום ישנו שכ"ט לעו"ד שיבצע חיפוש מקצועי במאגר סימני המסחר האם קיימים סימנים בקונפליקט עם הסימן שבחרתם ויכתוב דו"ח על קבילות הסימן ותחת איזה סיווג מומלץ לרשום אותו על רישום סימן מסחר ברשות סימני המסחר והפטנטים יש לשלם אגרה לכל סיווג בנפרד. כמו כן, אגרת תשלום בכל עשר שנים לשמירת הסימן שלכם. לכל אגרה יש עלויות משתנות בגלל כמה סיבות ויש לדעת אותן. ראשית, יש לשלם אגרה על הגשת בקשה בכלליות הכוללת בתוכה סוג טובין (מוצרים ושירותים), יש לצוות את רישום סימן המסחר – השם והלוגו לסוג המוצרים והשירותים שהעסק שלכם מעניק על מנת שיהיה קשר ביניהם.  רישום סימן מסחר אגרה מתפצל ומוסיף לכם עלויות. אגרת רישום סימן מסחר אחד לטובין אחד עולה 1,601 ש"ח ועל כל סוג טובין נוספים יש לשלם במסגרת אותה בקשה – 1,203 ₪. אגרת הליך רישום מהיר הינה בסך של 751 ₪.

עלויות מתוספות

רישום סימן מסחר בישראל מחייב תשלום בנפרד של אגרות שמתוסף על כל סימן שתרצו לרשום על שמכם או על שם החברה שלכם. אם מדובר בסוג או קטגוריה אחת בלבד ישנה אגרה אחת אבל ככל שתרשמו יותר סוגי טובין תצטרכו להוסיף תשלומים בסך אלפי שקלים ועליכם לקחת זאת בחשבון כאשר אתם מחשבים את עלויות הרישום של הקמת חברה בע"מ בישראל. אם יש לכם צורך לזרז את בחינת הבקשה ולא לחכות יותר משנה, יש להוסיף עלויות אלה גם לחשבון הסופי. יש לקחת גם בחשבון מקרה שיצוצו התנגדויות לרישום הסימן ממתחרים שלכם שמצריכות התערבות עורך דין ועלויות נוספות. באמצעות בדיקה ובחינה נכונה של השם והלוגו שתרצו לרשום כסימן מסחר לעסק שלכם יש אפשרות לחסוך באגרות השונות ולצמצם את הסיווגים על מנת שתינתן לכם הגנה מקסימלית במינימום עלות.

התחל ברישום סימן מסחר

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום סימן מסחר – צ'ק ליסט

    בתור יזמים אתם עובדים קשה בשביל לבנות חברה ושם מותג לעסק שלכם, ולכן מומלץ להגן עליו בכל אמצעי שתוכלו. הפרוצדורה לרישום סימן מסחר אונליין פשוטה מבחינה טכנית אך מורכבת מאחורי הקלעים. רישום סימן מסחר מעניק לכם זכויות קניין רוחני בהקשר למוצר/שרות אותו אתם מספקים, מאפשר ליצור בידול ולצבור מוניטין שווה ערך לנכס אותו אפשר אף למכור בעתיד וכמובן את האפשרות לתבוע עסק מתחרה שהפר...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר11 ביוני, 2017

    הגנה על שם מסחר, רישום סימן מסחר

    סימן מסחר הוא מעין הגנה על שם, דמות, צליל או צבע כלשהוא שקשורים למוצר, סחורה, שירות או רעיון של בעליו. לא מדובר רק על לוגו מוכר, ובמקרים רבים אפשר להחשיב כל גורם ייחודי של המוצר שיסייע לצרכן לזהות אותו בין שלל המתחרים והמוצרים שקיימים בשוק. ניתן להחשיב סימן מסחר גם כצורת כיתוב, פונט מסוים, אות אחת בודדת וגם דמויות שמזוהות עם מוצר מסוים. חברות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר03 ביוני, 2018
    Skip to content