איך מבצעים פירוק חברה ברשם החברות במהירות

עו"ד רון הדר16 בספטמבר, 2018

איך מבצעים פירוק חברה ברשם החברות במהירותכל חברה עלולה להיקלע לקשיים מסוימים שעשויים להביא לפירוקה, גם אם היא פועלת בתחומה במשך שנים רבות ומספקת מוצרים ושירותים ללקוחות רבים. מצב של פירוק חברה הוא בדרך כלל סופי ומגיע לאחר כמה שלבים של ניסיונות הבראה ותהליכים שונים שתפקידם להציל את החברה מפירוק. ישנם סוגים שונים של פירוקים ולעיתים מדובר אפילו על פירוק מרצון של החברה.

כשמגיע הרגע לפרק את החברה

פירוק חברה מרצון יעשה בדרך כלל ביוזמת בעלי המניות של החברה מסיבות שונות. זו יכולה להיות החלטה עסקית נטו של הבעלים של החברה כאשר הם רוצים לפרוע את המניות ולבצע השקעה שלהן באפיק אחר. מצב מסוג זה מדגים מה הוא תהליך של פירוק חברה מרצון וקורה כאשר מדובר על חברה שניחנת בכושר פירעון ואין לה כל בעיה להחזיר חובות. בעלי המניות הם בעלי השליטה על כל תהליך הפירוק של החברה ואין כל התערבות של בית המשפט.

התחל בפירוק חברה

כשבית המשפט מתערב

במקרים רבים מדובר על פירוק חברה שנערך על ידי בית המשפט ובפיקוח הדוק שלו. פירוק מסוג זה מתבצע במקרים הבאים:

  • פירוק ביוזמת החברה שפונה אל בית המשפט.
  • כאשר אין פעילות של החברה בטווח של שנה מהיום שבו היא הוקמה.
  • אם החברה הפסיקה את פעילותה לזמן של שנה ויותר.
  • במקרה של חדלות פירעון ניתן לפנות אל בית המשפט בבקשת פירוק.
  • עקב סכסוכים עמוקים שמתרחשים בין הבעלים ובעלי המניות ניתן לגשת לפירוק מן הצדק.

בין כל הסיבות לפירוק שכרוך בפניה אל בית המשפט, שני האחרונים הם השכיחים ביותר. כל ארבעת המצבים לעיל משמשים כעילה בלעדית שבהן בית המשפט יעניק צו פירוק. בית המשפט יבדוק בשלב הראשון האם קיימת בכלל אחת הסיבות הללו. צו פירוק משמעותו הקפאה של כל ההליכים או התביעות אשר קשורים בחברה.

לאחר הענקת צו הפירוק יפנה בית המשפט אל הכונס הרשמי שיבדוק מה הביא את החברה למצבה. הכונס יערוך פגישה של כל הנושים ויברר איתם מה ההעדפה שלהם בנוגע למי שיפרק את החברה בפועל. בסופו של דבר ימסור הכונס את המלצתו לבית המשפט.

בית המשפט מצדו ימנה מפרק לחברה, המפרק יאסוף את כל המידע הדרוש לגבי, חובות החברה, נכסים שלה, מי הם הנושים עוד. לאחר מכן יחלק את נכסי החברה בין הנושים.

איך לאתר חברה בפירוק

אם בעבר היינו מעוניינים במידע לגבי סטטוס של חברה היה זה הליך מסובך מאוד שהיה כרוך גם בתשלום כסף. איך מאתרים חברה בפירוק כיום? עושים זאת בפשטות על ידי פניה אל רשם החברות. אין זה משנה אם מדובר על חברה בפירוק או חברה פעילה. ניתן לקבל את המידע לו אנו זקוקים על ידי פניה לאתרי אינטרנט או חברות שעוסקות בתחום.

כך ניתן לבצע פירוק חברה ברשם החברות בקלות רבה וללא כל מאמץ. אתר רשם החברות מספק את כל המידע הדרוש לנו והוא פתוח לציבור.

אפשר גם פירוק חברה באופן מקוון

פירוק חברה אונליין יכול להיות פירוק של חברה בעלת כמה בעלי מניות, כאשר מדובר על חברה לא פעילה שיש לה חובות. פירוק חברת יחיד כאשר ישנו בעל מניות יחיד. ניתן לבצע הליך מקוצר שכרוך בתשלום אגרה מופחתת. כל בקשה כרוכה בתשלום אגרת פירוק חברה אך לא תמיד יהיה מדובר על אותו הסכום.

כל אחד יוכל לקבל את מלוא המידע וכך ניתן גם להיות מעורב בהליכים הללו. הליך מקוון יכול להתבצע בכמה דקות והוא פשוט ביותר.

התחל בפירוק חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    איך לבחור עורך דין לפירוק חברה?

    כאשר עולה נושא של פירוק חברה יש להבין כי מדובר בעולם משפטי מורכב המצריך התנהלות חכמה ונכונה תוך היכרות עם דיני תאגידים חברות בישראל וכן ידע רב בתחום פירוק חברה בע"מ. מהו הליך פירוק חברה פירוק חברה הינו הליך משפטי ובו מכריזים על סיומה של החברה תוך פירוק הקשרים השונים בחברה ובין האנשים העובדים בה ועד רשויות המס. היות וישנם גורמים שונים הנובעים להליך...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר10 ביוני, 2019

    איך מאתרים חברה בפירוק?

    חברה בפירוק הינה חברה קיימת אשר נרשמה כחוק ועל פי דין ברשם החברות, אך מסיבות כאלה או אחרות, הוחלט על סגירת חברה וכתוצאה מכך יש לפרק אותה. פירוק חברה, כפי שנזכר בבלוגים אחרים באתרנו, הוא תהליך שיכול להתבצע מרצון ע"י בעלי החברה או לחילופין ע"י נושים או על ידי בית משפט. פירוק מרצון של חברות בע"מ אונליין ניתן לבצע בפשטות ובקלות כאן. התהליך של...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר25 ביוני, 2018
    Skip to content