איך מגישים בקשה למענק קורונה לעצמאים?

שאלות ותשובותקטגוריה: חברותאיך מגישים בקשה למענק קורונה לעצמאים?
נטליה לוי נשאל לפני 4 שנים
1 תשובות
עו"ד רון הדר צוות נענה לפני 4 שנים

כידוע, מגפת הקורונה שינתה את פני המשק הישראלי: אחוזי האבטלה עלו באופן משמעותי ובעלי עסקים ועצמאים רבים נאלצו להפסיק לעבוד. המדינה שמודעת לכך שהקמת עסק עצמאי ותפעולו אינם עניין פשוט ושהעסקים הקטנים חשובים למשק, מבקשת לסייע למי שנפגע מהמשבר. לכן משרד האוצר הכריז על מתן מענק לעצמאים בתקופת הקורונה. איגדנו עבורכם את מה שצריך לדעת על הגשת בקשה למענק.
ראשית, איזה מענק ברצונכם לבקש?
חשוב לשים שקיימות שתי פעימות של המענק לעצמאים, וניתן להגיש בקשה לקבל כל אחת מהפעימות בנפרד (לא ניתן להגיש בקשה משולבת לשתי הפעימות). את הבקשה לקבלת הפעימה הראשונה ניתן להגיש עד 10.06.2020, ואת הבקשה לפעימה השנייה ניתן להגיש עד 12.07.2020. מי שזכאותו אושרה אמור לקבל את המענק תוך יומיים מיום אישור בקשתו.
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה אונליין

מה הם התנאים לקבלת המענק?
תנאים הנוגעים לעצמאי עצמו
אדם שזכאי לקבל את המענק הוא עצמאי שנולד בשנת 1999 או לפניה והחזיק בעסק פעיל בין 1.9.2019 (או קודם לכן) לבין 29.2.2020 עבור הפעימה הראשונה ו1.10.2019 (או קודם לכן) לבין 31.3.2020. העצמאי הגיש את כלל הדו"חות והמסמכים שיש להגיש למס הכנסה מדי תקופה (חודש, חודשיים או שנה, בהתאם לסוג העוסק, באמצעות רואה חשבון לעוסק מורשה או הגשה עצמאית).
תנאים הנוגעים להכנסות 

  • ההכנסה החייבת במס לא עלתה על מיליון שקלים (בשנת המס 2018 עבור עסקים שנפתחו לפני 2019, ובשנת המס 2019 עבור עסקים שנפתחו במהלך שנה זו).
  • ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת הייתה גבוהה יותר מ714 ₪.
  • ההפסדים שצבר הם בשיעור של 25% ומעלה ביחס לחודשים מרץ עד יוני בשנה שעברה.

כיצד מגישים טכנית את הבקשה?
יש למלא טופס אינטרנטי המצוי באזור האישי שלכם באתר רשות המיסים. שימו לב שאם אין לכם משתמש באתר צריך תחילה להירשם לאתר ורק לאחר מכן ניתן יהיה למלא את הטופס.  
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה אונליין

דילוג לתוכן