מסמכים להקמת חברה בע"מ ב2021

עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2020

בדרך לאקזיט יש לעבור לא מעט מכשולים. אין ספק כי הקמת חברה מהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבור אנשים שלא חולמים לעבוד כשכירים, אך יש כמה תחנות חשובות בדרך.

מסמכים לרישום חברהבשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים חברה, אתם בעיצומו של בניית המוצר והתאמה שלו לשוק ועובדים במרץ על בניית התוכנית הפיננסית והגעה לכל ה-milestones. כעת הגעתם לשלב של רישום המיזם שלכם כחוק ברשויות. הפרוצדורה של הקמת החברה מורכבת משלושה שלבים עיקריים: הכנה של סט המסמכים לרישום , אימות חתימה של בעלי המניות ע"י עו"ד ושליחה לרשם החברות בירושלים.  מה חשוב לדעת בדרך להקמת חברה? בדרך להקמת חברה ייתכן ותשמעו כמה וכמה מונחים המתייחסים להתאגדות כגון עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה מוגבלת. צורת ההתאגדות תלויה בשיקולים פיננסים וכן בסוג ובגודלו של העסק.

מהי חברה?

חברה היא אישיות משפטית נפרדת מבעליה. חברה בע"מ (בעירבון  מוגבל) היא חברה שאחריות בעלי המניות שלה מוגבלת, זאת אומרת שבמקרה שבו החברה נקלעת לחובות לא ניתן יהיה לרדת לנכסיהם של בעלי המניות אלה במקרה חריג דוגמת הפרת חובת נאמנות לחברה. חשוב: חברה תקבל תוקף משפטי רק לאחר רישום אצל רשם החברות.

התחל בהקמת חברה

כבר בחרתם שם?

אחד השלבים החשובים ביותר בעת הקמת חברה הוא בחירת שם. יש לבחור 3 חלופות שונות לשם החברה בעברית ואנגלית. לאחר שליחת בקשת רישום החברה לרשם החברות, הרשם יבדוק האם אחד מהשמות שסיפקתם אכן פנוי. עליכם לקחת בחשבון כי ישנם שמות שנפסלים על הסף בשל העובדה כי הם אפילו רק מזכירים שם של חברה אחרת והדבר עשוי להיתפס כהטעיה. מומלץ להשתמש במערכת רישום החברה של Ettorney המחוברת למאגר השמות של רשם החברות ובעת הזנת החלופות שלכם אונליין, מתריעה אם ישנו שם דומה לשם בחרתם. בדיקה מקדימה זו תמנע עיכוב ברישום החברה בשל בחירת שם לא מתאים.

אילו מסמכים דרושים להקמת חברה

  • בקשה לרישום חברה: בה ניתן למצוא את הפרטים העיקריים לצורך הקמת החברה כגון: שם החברה בעברית ואנגלית, כתובת החברה , פרטיו המלאים של מגיש הבקשה (אחד מבעלי המניות), מטרות החברה, כמות הון המניות הרשום, סוג המניות וערכם הנקוב ,ופירוט אחריות בעלי המניות האם מוגבלת/בלתי מוגבלת (חברה מקצועית כגון עו"ד, רו"ח)
  • הצהרת דירקטורים: יצוין כי לכל חברה חייב להיות לפחות דירקטור אחד. בעת ההחלטה על הקמת החברה יש למנות דירקטור אשר יקבל את הכינוי דירקטור ראשון ויחויב לחתום על הצהרה לפיה הוא מסוגל לקחת על עצמו את התפקיד והוא אינו מוגבל על פי חוק הוצאה לפועל או פקודת פשיטת רגל.
  • הצהרת בעלי מניות: בעת ההקמה של החברה ניתן להקצות מניות לכמה בעלי מניות כאשר כל אחד מהם מחויב לחתום על הצהרה לפיה הוא כשיר להחזיק במניות.
  • תקנון החברה: אחד המסמכים החשובים ביותר הוא תקנון החברה. בתקנון מפורטים נושאים שונים: שם החברה, מטרות החברה, הון החברה – הון מניות רשום, סוג המניות וערכן הנקוב והון המניות המוקצה לכל בעל מניות (לפיו מוגדרת חלוקת האחוזים בחברה). בנוסף, אחריות בעלי המניות, פרטיהם של כל בעל מניות כולל ת.ז וכתובות, ומספר כללי ברזל סטנדרטיים: העברת המניות בחברה טעונה אישור הדירקטורים, אסור לחברה כחברה פרטית להציע מניות או אגרות חוב לציבור ומספר בעלי המניות לא יעלה על 50. על מנת לחסוך פרוצדורה וזמן ברישום, מומלץ להגיש תקנון סטנדרטי ולא מסובך לרשם החברות, אפשר תמיד להוסיף לתקנון החברה התניות בשלב מאוחר יותר. כמובן מומלץ לרשום עוד בטרם הקמת החברה הסכם מייסדים מפורט בין היזמים שיסדיר את כל מערכת היחסים ביניהם ויהווה תקנון לחברה.
  • טופס שמות אלטרנטיביים: הטופס כולל מספר שמות לשם החברה בעברית ובאנגלית, היזם צריך לספק שלושה שמות ולדרג לפי סדר עדיפות במקרה בו השם הראשון שנבחר לא יאושר.

רישום ברשם החברות

השלב הבא הינו שליחה של המסמכים מאומתים ע"י עו"ד לרשם החברות. את המסמכים יש לשלוח לרשם החברות לאחר תשלום אגרת רישום חברה –  2,653 ₪ (נכון לשנת 2020) אגרה זו כוללת את הרישום הראשוני ואת האגרה הקלנדרית לאותה שנה. בתחילת השנה הבאה לשנת הרישום והלאה החברה תידרש לשלם אגרה שנתית בסך 1,511 ש"ח (נכון לשנת 2020). טיפ קטן: הרבה יזמים מפספסים את העובדה שניתן לשלם אגרה שנתית מופחתת בסך 1,137 ₪ עד לסוף הרבעון הראשון של השנה. ניתן לשלם את האגרה בקלות באתר האינטרנט של רשם החברות ולהדפיס את האישור שאותו יש לצרף למסמכי ההקמה. ישנה אפשרות לשלוח את המסמכים בדואר לרשם החברות בירושלים אך הרישום יכול להתעכב בין שבועיים לשלושה. אופציה נוספת הינה שליחת שליח אך גם בצורה זו התהליך יכול לקחת בין שבוע לשבועיים בשל תקלות שונות. הדרך היעילה והמומלצת ביותר היא לשלוח את המסמכים אונליין דרך המערכת של רשות התאגידים. בעזרת הפלטפורמה של Ettorney לרישום חברה אונליין אנו מפשטים את ההליך כולו (מייסד החברה ממלא באתר ב-5 דקות את כל האינפורמציה הדרושה להפקת מסמכי הקמת החברה, עו"ד מטעם Ettorney יוצר קשר עם המייסד לתיאום מועד חתימה על המסמכים, אנו שולחים אונליין את הבקשה לרשם החברות ותוך 24 שעות המייסד מקבל בדואר אלקטרוני תעודת התאגדות הכוללת את שם החברה ומספרה (ח.פ).

כמה נקודות לסיכום

הליך הקמת חברה הוא הליך מהיר ופשוט יחסית. עם זאת, בטרם הקמת החברה יש לוודא שלא עושים טעויות שעלולות לגרום לבזבוז זמן וכסף מיותר. התהליך של Ettorney מיועד לחסוך ליזמים 1,500 עד 2,500 שקלים בשכר הטרחה עבור רישום חברה ו-10-14 ימים להשלמת התהליך.

התחל בהקמת חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הקמת חברה בע"מ יתרונות וחסרונות

    הקמת חברה דורשת הגשת מסמכים מסודרים לרשם החברות, אבל עוד לפני כן מחייבת הליך חשיבה מסודר שלכם מה עדיף לכם לפתוח, עסק עצמאי כעוסק מורשה או חברה בע"מ. לכל שיטת רישום יש יתרונות וחסרונות, כמו גם לבחירה בהליך פתיחת חברה בע"מ.  מדי שנה נפתחות בישראל אלפי חברות בע"מ, הן משום שהחסמים הבירוקרטיים מוסרים לאט לאט והן משום שמס החברות הולך ופוחת מדי שנה הודות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר24 בינואר, 2017

    תהליך המעבר מעוסק מורשה להקמת חברה בע"מ

    בתהליך הצמיחה של בעלי עסק, רבים מוצאים את עצמם מתחבטים בשאלת המעבר מעוסק מורשה לחברה בע"מ. המון עוסקים מורשים אינם מודעים למה כוללת הפרוצדורה במעבר, מחירים וחשוב מכל - מהו הערך שישיגו מאותו מעבר - עלות מול תועלת בהקמת חברה בע"מ. עצם השינוי מעוסק מורשה לחברה בע"מ דורש מבעלי העסק להגיע לתובנות אודות דוחות רווח והפסד, מדרגות מס, מוניטין, חשיפה משפטית ועוד. ההחלטה על...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר31 ביולי, 2019
    Skip to content