הנחיות להודעה על פירוק מרצון לחברת יחיד במסלול מקוצר

עו"ד רון הדר13 בפברואר, 2020

הנחיות להודעה על פירוק מרצון לחברת יחיד במסלול מקוצראיגדנו עבורכם כל מה שצריך לדעת במקרה של פירוק חברת יחיד: החל מהגשת הבקשה ועד לחיסולה של החברה כך שאינה נחשבת עוד לחברה פעילה בישראל. 

רגע לפני שמתחילים – מהו פירוק חברה בישראל?

פירוק חברה הוא תהליך שמביא לסיום חייה של החברה, כלומר מחסל את אישיותה המשפטית הנפרדת. במקרים ה"קלאסיים" של פירוק חברה מדגישים כי חובותיה של החברה אינם חובות המחזיקים, אלא של החברה כישות. תכליתו של הליך הפירוק היא ריכוז נכסי החברה וחלוקתם בין הנושים לפי סדר הנשייה. בחוק מופיעים שני סוגי פירוק מרכזיים: פירוק בידי בית המשפט ופירוק מרצון.

אנו נראה כי בכל הנוגע לפירוק מרצון לחברת יחיד במסלול מקוצר המצב מעט שונה, אבל בסופו של דבר מגיעים לאותה תוצאה: סגירתה של החברה.

התחל בפירוק חברה

למי מיועד הליך מזורז של פירוק חברת יחיד?

באופן טבעי, פירוק חברה מרצון יתבצע על בסיס הסכמה (כלומר מרצון). ההסכמה הדרושה היא הסכמתם של בעלי המניות באספה הכללית של החברה. פירוק מסוג זה רלוונטי לחברה שאינה פעילה, כלומר המקיימת את התנאים הבאים:

  1. חברה ללא נכסים
  2. לחברה אין חובות
  3. לא מתנהלים הליכים משפטיים שהחברה צד בהם.
  4. לא מתנהלים נגדה הליכי אכיפה מנהליים.

חברה שעומדת בתנאים לעיל זכאית להגיש בקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז לרשם החברות. אם הבקשה מאושרת, החברה תחוסל לאחר תקופה בין 3-4 חודשים לאחר הגשת הבקשה, במידה ולא הוערמו קשיים להליך הפירוק.

הנחיות לפירוק חברה מרצון במסלול המקוצר

כדי להתחיל את התהליך יש להגיש בקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז. הבקשה תוגש לרשם החברות עד 30 ימים מקבלת ההחלטה בדבר הפירוק באספה הכללית. תחילה יש להוציא הודעה על פירוק מרצון לחברת יחיד במסלול מקוצר. הודעה זו וכן בקשה לפרסום ברשומות יאפשרו לכל הגורמים הרלוונטיים לחברה לדעת על דבר הפירוק, ולהגיש לו התנגדויות אם הם חפצים בכך. 

כדי שהבקשה תאושר יש לפעול לפי ההנחיות הבאות:

  1. להיכנס לאתר השירותים והמידע הממשלתי, ולהוריד טופס בקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז + פטור מאגרה. את הטופס יש למלא והוא כולל פרטים שונים כמו הצהרה של הדירקטור בחברה שאכן התקיימו התנאים המנויים מעלה, והחברה אינה חברה פעילה. בנוסף, הצהרה כי ההחלטה על פירוק מרצון התקבלה על ידי האורגנים המוסמכים בחברה. על הצהרה זו צריכים לחתום כל או רוב הדירקטורים החברה. חלק זה נחשב לשלב הראשון והקריטי בתהליך.
  2. ס' 124 לחוק החברות כי ישנם מסמכים שכל חברה צריכה לשמר גם לאחר סגירתה. עם הגשת בקשת הפירוק יש לצרף את החלטת החברה כיצד לשמר מסמכים אלה. המסמכים הרלוונטיים הינם:
    • תקנון החברה
    • פרוטוקולים של ישיבות האספה הכללית של החברה (בכפוף להוראות החוק)
    • פרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון של החברה וועדותיו (בכפוף להוראות החוק)
    • העתקים של הודעות החברה לבעלי המניות שלה בשבע השנים האחרונות
    • הדו"חות הכספיים של החברה
    • מרשם בעלי המניות ומרשם הדירקטורים בחברה

כיצד מגישים את הבקשה?

קיימות כמה דרכים להגשת הבקשה:

  • שליחת הבקשה בדואר לרשות התאגידים
  • הפקדה פיזית של הבקשה בלשכות רשות התאגידים בירושלים או בתל אביב
  • הגשת הבקשה במסגרת קבלת הקהל של הרשות

התחל בפירוק חברה

סגירת חברה מרצון אונליין  

הליך פירוק חברה עלול להיות הליך סבוך, הכולל לא מעט שלבים בדרך לפירוק המיוחל. מילוי שגוי של אחד מהתנאים הדרושים לאישור הפירוק עשוי לגרור עיכובים ודחייה חוזרת ונשנית של הבקשה.

כדי להימנע מכך, כיום ניתן להיעזר בפירוק חברה אונליין באינטרנט, כך שעורך דין מנוסה ומומחה בתחום ידאג לכל פרטי הבקשה. עורך הדין יערוך את המסמכים הדרושים, ידאג להגיש בקשה לפטור מתשלום אגרות שנתיות עבור השנים בהם החברה לא הייתה פעילה דה-פקטו וילווה את התהליך עד לחיסול החברה. 

התהליך האינטרנטי הוא מהיר ונגיש, ובעיקר חוסך זמן רב ובירוקרטיה. 

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הפיכת חברת רבים לחברת יחיד לצורכי פירוק

    דיני הפירוק עוסקים בסיום חייה של החברה בדרך של חלוקת הנכסים ופירעון החובות (באם יש) כלפי הנושים שלה וסיום חייה של החברה כישות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה. בפקודת החברות נקבעו 3 דרכים לפירוק חברה: פירוק מרצון. פירוק ע"י בית המשפט. פירוק בפיקוח בית המשפט. במאמר זה נתרכז בהליך פירוק מרצון של חברה. חברה רשאית להתפרק מרצונה במקרה שבו היא בעלת כושר פירעון (יש...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר25 באוגוסט, 2020

    איך לבחור עו"ד לענייני פירוק חברה?

    כמו רבות מהפעולות המשפטיות, גם פירוק חברה הוא תהליך בירוקרטי שכולל לא מעט מסמכים, טפסים ואישורים. למרות שהוא מגיע בסוף חיי החברה, כשהחברה עומדת בסוף הדרך העסקית שלה, חשוב לבצע אותו כראוי, אחרת החברה לא תפורק כדין ותמשיך לצבור חובות. אי לכך מרבית החברות שמתפרקות בוחרות לבצע את תהליך הפירוק בסיועו של עו"ד לענייני פירוק חברה שמטפל בכלל השלבים בתהליך באופן מאורגן ומקצועי. מהו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר09 באוגוסט, 2020
    Skip to content