מס תשומות

מילון מונחים > מס תשומות

מה זה מס תשומות?

מס תשומות הוא המע"מ שבעל עסק נדרש לשלם אם ביצע רכישה של מוצר או לחלופין צרך שירות כלשהו. כאשר מזכירים את המונח מס תשומות, מתייחסים בדרך כלל להבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה, ולזכאות של האחרון לבצע קיזוז מס תשומות.

עוסק פטור, עוסק מורשה וניכוי מס תשומות

כאמור, כדי להבין כראוי את המונח 'מס תשומות' ובגלל מונחים הנוגעים לניכוי מע"מ, כדאי להבין קודם מהו עוסק פטור ומהו עוסק מורשה.

עוסק פטור הוא בעל עסק שנרשם ברשות המיסים, ומחזור ההכנסות שלו אינו על 100,491 שקל בשנה. לעומתו עוסק מורשה הוא בעל עסק שנרשם ברשות המיסים ומחזור ההכנסות שלו עולה על סכום זה. בנוסף, ישנם מספר בעלי מקצוע שמחויבים להיות עוסקים מורשים על פי דין (למשל עורכי דין ורואי חשבון).

מעמד העוסק המורשה טומן בחובו הטבה משמעותית הנוגעת למס התשומות. ביכולתו לנכות מע"מ תשומות מחשבוניות מס של עוסקים אחרים, כל עוד הוא כולל בחשבונית המס שלו את מע"מ התשומות. 

נסביר באמצעות דוגמה: נחשוב על פלוני שנרשם ברשויות המס כעוסק מורשה. לצורך הדוגמה, נניח שהכנסתו החודשית של פלוני עומדת על 10,000 שקלים, והוצאותיו עומדות בחודש זה על 3000 שקלים. פלוני נדרש להוציא חשבונית מס על סך 11,700 שקלים (שהם 10,000 השקלים של הכנסתו ועוד 1170 שקלים שהם 17% מע"מ). את סכום המע"מ, משמע את 1700 השקלים, הוא אמור להעביר עקרונית לרשות המיסים. אולם כאן באה לידי ביטוי הטבת קיזוז מס התשומות:  פלוני רשאי לקזז את מס התשומות שלו מתוך סכום זה. כלומר הוא יכול לנכות את המע"מ מתוך 3000 השקלים של ההוצאות. חשוב לשים לב שההסבר הזה רלוונטי כאשר הלקוחות של פלוני הם עוסקים מורשים.

בחר רואה חשבון לעוסק מורשה

אולי יעניין אתכם גם...

  • ללא הגעה פיזית – לא תצטרכו לחכות בתורים ארוכים ולבזבז יומיים במשרדי הרשויות השונים.
  • נבצע עבורכם פתיחת עוסק מורשה ברשויות: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.
  • כמו כן, נבצע עבורכם הנהלת חשבונות לעוסק מורשה מא' ועד ת', ע"י רו"ח המתמחה בהנהלת חשבונות לעסקים קטנים.
רואה חשבון לעוסק מורשה אונליין
לפרטים נוספים
לשירותי רו"ח לעוסק מורשה
דילוג לתוכן